خودسازی ضروری ترین نیاز جامعه است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: شرکت در مراسم اعتکاف ما را در رسیدن به جامعه سالم، پاک و دارای معنویت کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به نزدیک شدن مراسم اعتکاف و استقبال پرشور و همه ساله اقشار مختلف به خصوص جوانان در این امر پر فضیلت با دعوت از جوانان برای شرکت در این مراسم، افزود: نقش پررنگ جوانان به خصوص طلاب و دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره همیشه محسوس بوده است و اعتکاف نیز از این امر مستثنی نبوده و نیست.


وی افزود: اعتکاف انسان را از دنیای فانی و هرآنچه در آن هست جدا می‌کند و به عالم ملکوت و قرب الهی نزدیک می‌کند.


حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه یکی از نتایج مطلوب اعتکاف، خودسازی و تلطیف روح است، ادامه داد: خودسازی ضروری ترین نیاز جامعه است.


مدیر حوزه علمیه استان گلستان افزود: مسئولان برای اعتکاف برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند زیرا اعتکاف صرفا جنبه راز و نیاز ندارد و پر از مسائل آموزشی، اخلاقی و تربیتی است.


حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه اعتکاف نشانه معنویت جامعه است، گفت:هر چه این مراسم بزرگ تر و باشکوه تر برگزار شود میدان برای دشمنان و شیاطین تنگ‌تر می‌شود.
 

وی اظهارامیدواری کرد: در سایه الطاف الهی و عنایات مقام معظم رهبری بتوانیم با عزمی ملی و ترویج فرهنگ اعتکاف به سوی مدینه فاضله که هدف نهایی ماست قدم برداریم.
 

پایان پیام/

کد خبر 366378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha