رقابت 254 حافظ قرآن کاشانی در آزمون ملی طرح ارزیابی حافظان قرآن

خبرگزاری شبستان: رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، با تاکید بر ترویج آموزه های قرآنی در جامعه از رقابت 254 حافظ قرآن کاشانی در مرحله اول آزمون ملی طرح ارزیابی حافظان قرآن و اعطای مدرک تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، امروز (20 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران گفت: این تعداد حافظ در رشته های حفظ 5، 10 و 20جزء و حفظ کل قرآن کریم در آزمونی که روز جمعه در سراسر کشور برگزار شد، شرکت کردند.

 

وی افزود: 50 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 104 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 36 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 70 نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم در حوزه امتحانی کاشان با دیگر داوطلبان سراسر کشور به رقابت پرداختند.

 

به گفته وی، در این رقابت ها تعداد حافظان شرکت کننده در حوزه امتحانی شهرستان کاشان از بسیاری حوزه های مراکز استانی کشور بیشتر و استقبال خوبی از این مسابقات توسط علاقه مندان در این دوره شده بود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، اعلام نتایج مرحله اول این مسابقات را در نیمه دوم خرداد ماه از طریق سایت سازمان دارالقرآن الکریم "سایت تلاوت" یادآور شد و گفت: نفرات برتر این دوره مجوز حضور در مرحله شفاهی مسابقات را به دست می آورند که علاوه بر اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن به نفرات برتر هر دو مرحله و به عنوان استاد قرآن نیز معرفی می شوند.

 

حجت الاسلام حسینی، اعطای مدرک این آزمون در چهار سطح با امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تاکید کرد و گفت: مدرک درجه یک معادل دکترا، مدرک درجه دو معادل فوق لیسانس، مدرک درجه سه معادل لیسانس و مدرک درجه چهار آن معادل دیپلم است.

 

وی تصریح کرد: اعتبار مدارک این آزمون همانند مدارک دانشگاهی در زمینه های استخدامی و ارتقای رتبه احکام اداری معتبر است.

 

به گفته وی، مجتبی بیابان پور حافظ آران و بیدگلی در سال گذشته موفق به دریافت مدرک دکترای این آزمون شد که هفته گذشته مدرک تخصصی وی به اداره تبلیغات اسلامی کاشان به عنوان تنها حوزه امتحانی منطقه شمال استان اصفهان تحویل و وی به عنوان استاد حفظ قرآن کریم معرفی شد.

 

گفتنی است، آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه "19 اردیبهشت" در 37 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار شد.

 

پیام پیام/

 

کد خبر 366484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha