اعتکاف از مظاهر قدرت جمهوری اسلامی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اعتکاف، یکی از مظاهر قدرت جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز، امروز(20 اردیبهشت) در نشست ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی که با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبری در آستانه اعتکاف، تصریح کرد: فریضه اعتکاف، یکی از مظاهر قدرت جمهوری اسلامی ایران است و شوق به اعتکاف از برکات الهی است.


وی با تاکید بر ضرورت تبیین اعتکاف به عنوان فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: مساجد استان آذربایجان شرقی برای برگزاری آیین های مربوط به اعتکاف، آمادگی کامل دارند.


امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به عواقب ترک نماز ابراز داشت: گناه را کوچک و واجبات را سبک شمردن از گناهان کبیره است و همچنین ترک نماز موجب دوزخی شدن انسان می شود.


وی گفت: نماز از اهم واجبات و از فرایض مهم دینی است که باید به خوبی و با شکوه برپا شود و در این خصوص تلاش رسانه ها در ترویج نماز بسیار تاثیرگذار است.


آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا شهید راه نماز است، ادامه داد: امام حسین (ع) در میدان کربلا نماز برپا داشت و این اهمیت نماز اول وقت را نشان می دهد.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه پدر و مادر در خانواده و مدیران در محیط کار در اقامه نماز اول وقت نقش تعیین کننده ای دارند، گفت: فرزندان در خانه و کارکنان در ادارات و سازمان های مختلف با مشاهده اشتیاق برای برگزاری نماز اول وقت، با الگوگیری به سوی این فرهنگ و ادای فریضه می شتابند.


پایان پیام/
 

کد خبر 366538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha