80 درصد معتکفین استان بوشهر را جوانان تشکیل می دهند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان تبلیغات استان بوشهر، گفت: تا کنون بیش از 10 هزار نفر برای حضور در اعتکاف در استان بوشهر نام نویسی کرده اند که 80 درصد آن را جوانان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوشهر، حجت الاسلام سروستانی، مدیر کل سازمان تبلیغات استان بوشهر، ظهر امروز (20 اردیبهشت)، در جمع خبرنگاران گفت: در بیش از 150 مسجد استان بوشهر آیین معنوی اعتکاف برگزار می شود و برای این آیین بیش از 10 هزار نفر نام نویسی کرده اند.

 

وی افزود: اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، برگزاری نماز جماعت در سه وعده، برگزاری انس با قرآن کریم، تفسیر یک صفحه قرآن کریم در هر روز توسط امام جماعت، اعمال "ام داود" مربوط به روز آخر مراسم است بعد از نماز عصر، برگزاری جشن روز 13 رجب و برگزاری آیین وفات حضرت زینب کبری(س) از جمله برنامه های این سه روز است.

 

وی تصریح کرد: استقبال جوانان از این مراسم بسیار خوب بود به گونه ای که 80 درصد معتکفین استان را جوانان تشکیل می دهند و برای این قشر هم برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام سروستانی تاکید کرد: استقبال مناسب از آیین اعتکاف در استان نویدی برای مسوولان فرهنگی است و بیانگر این است که اگر به خوبی به مسایل فرهنگی پرداخته شود بستر و فضای مناسب وجود دارد.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 366554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha