حضرت علی (ع) نخستین مددکار جهان اسلام است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، گفت: خدمت رسانی به کودکان بی سرپرست یک وظیفه دینی است و حضرت علی (ع) الگوی اولین مددکار جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، رویا احمدیان، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، شامگاه(20 فروردین) در دیدار کودکان بی سرپرست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: 168 نفر در موسسات شبانه روزی خدمت رسانی می شود و 117 نفر در خانواده جایگزین که از افراد نسبی کودکان هستند نگهداری می شود و بهزیستی بر تمام امورات این کودکان نظارت دارد.


وی، با اشاه اینکه هفت مرکز به صورت شبانه روزی در خدمت کودکان بی سرپرست هستند، افزود: از این هفت مرکز یک مرکز برای شیرخوارگان اختصاص دارد و 6 مرکز به صورت تفکیک جنسیتی و سنی بوده که کودکان در این مراکز نگهداری می شوند.


احمدیان، با بیان این مطلب که مسایل تربیتی و آموزشی کودکان بی سرپرست زیر ذره بین کارشناسان بهزیستی است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حمایت مقام معظم رهبری و دولت در مسایل آموزشی و تحصیلات کودکان بی سرپرست حساس است و حتی تا مقطع دکتری هزینه های آموزش آنها به صورت رایگان است.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه در بین کودکان بی سرپرست مراکز نگهداری 15 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، تصریح کرد: برگزاری کلاس های تقویتی برای تمام مقاطع از کودکان و شرکت در کلاس های خانه قرآن، مفاهیم قرآن و آموزه های دینی با مربیان از خدمات بهزیستی که با کمک و حمایت مردم صورت می گیرد.


مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، با بیان اینکه برگزاری یاوران نماز، ضیافت سالیانه رمضان و اردوهای گردشی و زیارتی بخشی از ویژه برنامه های بهزیستی برای کودکان بی سرپرست است، یادآور شد: تمامی کودکان مراکز نگهداری به سفر مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) و تعدادی از کودکان به کربلا عازم شده اند.


احمدیان، در پایان سخنان خود، از افزایش 65 درصد مشارکت های مردمی در سال 92 خبر داد و گفت: رتبه سه کشور در بررسی عملکرد در سراسر کشور و در آموزش اقامه نماز رتبه برتر را کسب کرده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 366738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha