ورود عربستان به بحرین با چراغ سبز آمریکا

یک فعال سیاسی بحرین کاخ سفید را مسئول حمایت از نیروهای عربستانی در اشغال بحرین دانست و گفت: عربستان با چراغ سبز آمریکا به بحرین وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یحیی الحدید، فعال سیاسی بحرین با اشاره به حوادث اخیر در بحرین گفت: اگر چراغ سبز ایالات متحده آمریکا و توجیه واشنگتن برای ورود نیروهای عربستانی به سرزمین بحرین نبود وضعیت بین‌المللی متفاوت از شرایط حاکم بود.

این فعال بحرینی نسبت به برخی مواضع سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی به ویژه مؤسسه‌های نیمه‌رسمی و غیررسمی ابراز خرسندی کرد و گفت: با این وجود به دلیل نفوذ کاخ سفید در نقض قطعنامه ها در جهان، نمی توان به مواضع بین المللی در صدور قطنامه ای به نفع ملت بحرین دل خوش کرد. 

وی با اشاره به حرکت‌ اعتراض‌آمیز ملت بحرین گفت: این مسئله، رژیم آل خلیفه  را در یک سردرگمی و آشفته‌ای در برابر افکار عمومی قرار داده است و همین امر باعث همدردی همه جهانیان و سازمان‌های بین‌المللی با ملت بحرین شد.

الحدید ادامه داد: بیانیه ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه که 10 روز به مقامات بحرینی برای لغو حکم اعدام و آزادی زندانیان مهلت داده بود، در راستای حمایت بین‌المللی منتشر شد.

بنابر گزارش الکوثر، وی خاطرنشان کرد: هتک حرمت آل خلیفه با حمایت نیروهای عربستانی به مقدسات و ضرب و شتم زنان و بازداشت معترضان مسئله‌ای نیست که قابل چشم پوشی و سکوت  باشد.

این فعال بحرینی تصریح کرد: در این بیانیه به روشنی آمده است که این رژیم باید به حساب‌های خود رسیدگی و حکم های اعدام را متوقف کند، زیرا با این اقدامات، بحرین به مرحله واقعا خطرناکی وارد می‌شود و اجرای این حکم ها به گونه ای بازی با آتش است.

الحدید افزود: رژیم آل خلیفه و ارتش عربستان باید بدانند که با واکنش های غیرقابل تصوری نسبت به این گونه اعمال رو به رو خواهند شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 36676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha