افتتاح نخستین مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان کشور

خبرگزاری شبستان: نخستین مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان کشور در شیراز با حضور مسئولین استانی و کشوری به بهره برداری رسید، 10 مرکز دیگر نیز در کشور در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر محسن روشن پژوه، معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور امروز (21اردبیهشت) اهمیت مقابله با اعتیاد را از جمله مواردی دانست که در تمام دنیا به صورت اولویت به آن نگاه می شود، گفت: یکی از دغدغه های اصلی مردم، توجه بیشتر به مبحث پیشگیری از اعتیاد است.


این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که ترویج سلامت همگانی و سلامت روانی مهمترین مسئله ای است که بهزیستی به دنبال آنست، افزود: رمز موفقیت در پیشگیری از اعتیاد ترویج سلامت عمومی و اجتماعی در جامعه است.


وی بر لزوم تغییر سبک زندگی و همچنین توسعه رفتار سالم و سلامت در سطح جامعه تاکید و تصریح کرد: در ارائه خدمات باید به اصول و مبانی خدمات توجه کنیم و باید مبانی سلامت اجتماعی را به صورت عمومی ترویج دادیم باید اصولی را مد نظر قرار دهیم.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه 13 میلیون نفر تحت پوشش درمان اجتماعی محور هستند، افزود: در کل کشور یک هزار و 200 مرکز درمان سرپایی اعتیاد هستیم که تا سال گذشته جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر داشته است.


بر اساس این گزارش در ادامه، عبدالحمید کشاورز، مدیر کل بهزیستی استان فارس نیز گفت: امروز اعتیاد به عنوان بزرگترین تهدید کننده جوامع بشری محسوب می شود که اگر برنامه ریزی برای کاهش آسیب را امروز صورت ندهیم، آسیب های اجتماعی بدتری قطعا در آینده منتظر ما خواهد بود.


خاطر نشان می شود، نخستین مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان کشور در شیراز با حضور مسئولین استانی و کشوری به بهره برداری رسید، مقرر شده است 10 مرکز دیگر نیز در کشور در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.


پایان پیام/

کد خبر 366822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha