برگزاری نخستین همایش کشوری کاروان سلامت در گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری نخستین همایش کشوری کاروان سلامت دراستان خبر داد وگفت: این همایش با حضور استان‌های گیلان،مازندران وگلستان در منطقه گوراب زرمیخ صومعه سرا برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، علیرضا خصوصی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان امروز(21 اردیبهشت) در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به تاریخچه پیدایش صلیب سرخ و هلال احمر بعد از جنگ جهانی اول توسط هانری دونان اظهار کرد: شروع چنین حرکت مردمی و کمک به نیازمندان در جنگ‌های مختلف و حوادث طبیعی از نیازهای اساسی بود و باید برای تداوم آن افرادی پیشقدم باشند تا بدون درنظرگرفتن نژاد و ملیت و مذهب به کمک آسیب دیدگان بپردازند.

 

وی با اشاره به فعالیت هلال احمر در سال 1301 در ایران اسلامی گفت: هلال احمر طی سال‌ها به انحای مختلف فعالیت‌های گسترده‌ایی داشته و در جهت اهداف هلال احمر و تسکین آلام بشری و حفظ کرامت انسانی موفق عمل کرده است.

 

خصوصی، "کرامت انسانی، صلح جهانی" را شعار امسال هلال احمر دانست و افزود: هفت اصل بنیادین جمعیت هلال احمر بی‎طرفی، بی‎غرضی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشر دوستی، یگانگی و جهان شمولی بر اساس آیه‌های قرآن بنا نهاده شده است.

 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کشور بی‌طرف اما پایبند به اصول دینی خود به ارائه خدمات به نیازمندان می‌پردازد، تصریح کرد:باید سطح ایمنی جامعه را افزایش و با استفاده از نیروهای متعهد و متبحرآسیب‌ها را به حداقل برسانیم.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه از عضویت102 هزار جوان گیلانی در معاونت جوانان هلال احمر خبر داد و ابراز کرد: این افراد در چهارگروه هدایت، مشارکت، حمایت و مهارت فعالیت می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین 110 هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر استان عضو هستند.

 

خصوصی از برگزاری نخستین همایش کشوری کاروان سلامت در گیلان خبر داد و افزود: این همایش مانور تخصصی تیم‌های درمان اضطراری با حضور استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در منطقه گوراب زرمیخ صومعه سرا، تنیان و مرکیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مانور تخصصی که 24 لغایت 26 اردیبهشت برگزار می‌شود به 20 هزار نفر خدمات سلامت ارائه می‌شود ضمن اینکه خانه‌های داوطلب نیز در روستاهای مجری مانور افتتاح می‌شود.

 

این مقام مسئول تاکیدکرد: این مانور برای نخستین بار در گیلان با هدف ارائه خدمات رایگان به محرومان و افراد کم برخوردار از متخصصان برگزار می‌شود.


وی در ادامه از کاهش زمان حضور امدادگران بر صحنه وقوع حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان حضور امدادگران در صحنه با یک و سی و دو صدم ثانیه کاهش به پنج و بیست و نه صدم ثانیه رسید که در این زمینه جز استان‌های برتر کشور شدیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 366886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha