آماده سازی 275 مسجد جهت برگزاری مراسم اعتکاف در خوزستان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، از آماده سازی 275 مسجد در سراسر استان جهت برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد و اظهارداشت: از این تعداد 145 مسجد ویژه خواهران و 130 مسجد ویژه برادران است.

صادق عوض زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، گفت: یکی از برنامه هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به آن شد، اعتکاف است که در سطح کشور از حمایت های متعددی برخوردار می باشد.

 

وی با بیان اینکه اعتکاف فضای معنوی را در جامعه بالا می برد و از این حیث از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: در این راستا اقداماتی از جمله اعلام آمادگی و ترغیب مساجد و مکان های قابل برگزاری این مراسم معنوی و هماهنگی با دستگاه های امنیتی و انتظامی برای مراقبت و صیانت هر چه بهتر از مکان های برگزاری اعتکاف توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است.

 

عوض زاده، با اشاره به سامانه اطلاع رسانی اعتکاف، تصریح کرد: این سامانه امسال توسعه و ارتقا یافته و علاقه مندان شرکت در این مراسم معنوی از طریق این نرم افزار در اقصی نقاط استان می توانستند با ورود به این سامانه نسبت به ثبت نام مراسم اعتکاف و انتخاب مساجد مورد نظر خود اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه روح معنوی جامعه ور به رشد است حضور شرکت کنندگان در این مراسم افزایش چشم گیری داشته، اضافه کرد: 275 مسجد در سراسر استان جهت برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف آماده ‌سازی شده که از این تعداد 145 مسجد ویژه خواهران و 130 مسجد ویژه برادران است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از پنج هزار نفر برای حضور در آیین معنوی اعتکاف ثبت نام کردند، ادامه داد: حدود 900 نفر به عنوان متولی و خدمتگزار معتکفان در حوزه تدارکات و پشتیبانی، 150 مبلغ و مبلغه در حوزه تبلیغ و سخنرانی، 25 قاری قرآن در شهر اهواز و حومه و در مجموع50 قاری قرآن در سطح استان خوزستان برگزاری مراسم اعتکاف را برعهده دارند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 366926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha