آغاز روزهای پرترافیک ناشران/ بیش از یک میلیون تراکنش بانکی در 10روز

خبرگزاری شبستان: ناشران، غرفه داران و کارمندان پس از اتمام کار نمایشگاه کتاب، در ترافیک کاری بالا، در حال تخلیه غرفه ها و جمع آوری پارتیشن غرفه ها هستند.

به گزارش خبرنگار ادبیات شبستان، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، شنبه 20 اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد و این در حالی بود که این نمایشگاه تا ساعت 20 میزبان بازدیدکنندگان بود. اما پس از پایان این زمان، ناشران و غرفه داران مشغول جمع آوری کتاب ها و تحویل غرفه شان بودند.

 

مصلی امام خمینی (ره) واقع در خیابان شهید بهشتی در نیمه دوم سال 92، محل برگزاری نماز جمعه تهران و میزبان نمازگزاران تهرانی بود، اما به دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت ماه، این مکان از ابتدای فروردین ماه در مدت زمان مقرر، در اختیار مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. به همین منظور پس از اتمام نمایشگاه کتاب، مسئولان اجرایی این واقعه فرهنگی، ملزم به سرعت عمل در تخلیه مصلی را در دستور کار خود قرار می دهند تا در موعد مقرر آن را تحویل مسئولان مصلی دهند.

 

 

ناشران، غرفه داران و کارمندان پس از اتمام کار نمایشگاه کتاب، در ترافیک کاری بالا، در حال تخلیه غرفه ها و جمع آوری پارتیشن غرفه ها هستند. بر این اساس، از صبح روز 21 اردیبهشت ماه حضور وانت‌های باری در مصلای امام خمینی(ره) بیشتر به چشم می آید و تلاشی وصف ناشدنی در حال وقوع است تا به سرعت مصلای امام خمینی تخلیه شود و ناشران کتاب‌های خود را به محل انتشارات و انبارها بازگردانند. صف طویل وانت‌های حامل کتاب ناشران در حال خروج از مصلی است و قرار است تا عصر تمام کتاب‌ ها از شبستان و بخش ‌های دیگر خارج شود، اما اگر ناشر یا ناشرانی باقی بمانند که تا پایان این روز نسبت به ترخیص بارهای خود اقدام نکنند،‌ باید حتما تا فردا کتاب‌های خود را خارج کنند.
 

همچنین، در خصوص ترخیص کتاب‌های ناشران خارجی، قرار است که تمام کتاب های بخش بین‌ الملل که  127 هزار عنوان کتاب بوده، تا پایان روز 21 اردیبهشت از نمایشگاه کتاب خارج شود.

 

* بیش از یک میلیون تراکنش موفق طی 10 روز

به گزارش شبستان، در 10 روز نمایشگاه تعداد یک میلیون و 268 هزار و 316 تراکنش موفق ثبت شده که مبلغ خریدهای الکترونیکی انجام شده 441 میلیارد و 622 میلیون و 445 هزار و 585 ریال بوده است. به گفته معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب، تعداد تراکنش های موفق مربوط به 10 روز نخست دوره قبل 958 هزار مورد بوده که مبلغ مربوط به آن هم حدود 28 میلیارد تومان بوده است.

 

* 79 تخلف در نمایشگاه کتاب صورت گرفت

همچنین، رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران با اعلام اینکه 79 مورد تخلف در طول برگزاری نمایشگاه رخ داده است و از این تعداد تخلف، بیشترین تخلفات را ناشران داخلی مرتکب شده‌ اند. عمده این تخلفات، مواردی مانند ارایه و فروش کتاب سایر ناشران بیش از سقف تعیین شده، عدم توجه به تذکرات شفاهی و کتبی بازرسان و ناظران، عرضه و فروش کالاهایی غیر از کتاب، انجام تبلیغات مغایر با ضوابط نمایشگاه و تصرف غیرقانونی غرفه سایر ناشران است.

 

پایان پیام/

کد خبر 366934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha