کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس میزبان جشن مولود کعبه می شوند

خبرگزاری شبستان:سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس از برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) در یک هزار و هفتاد کانون این استان و راه اندازی کاروان شادی به همت کانون های مساجد شیراز در شب میلاد خبر داد.

حجت الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس ضمن تشریح برنامه های ویژه ایام میلاد امام علی (ع) و نیمه ماه رجب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت امام علی(ع) برنامه های متنوع و مردمی به همت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری ائمه جماعات و اصحاب مسجد برگزار می شود که جشن و سرور و توزیع نقل و شیرینی از جمله برنامه هاست.


سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس افزود: این مراسم جشن و سرور از شب سیزدهم رجب اغاز می شود و با برنامه هایی نظیر مولودی خوانی، مداحی، اجرای سرود و تئاتر، مسابقات فرهنگی، مذهبی با موضوع امام علی (ع) همراه است.


حجت الاسلام نیازی با اشاره به راه اندازی کاروان شادی در سطح شیراز گفت: این کاروان در شب میلاد به همت حسینیه سربازان اسلام و کانون فرهنگی و هنری معراج با همکاری دبیرخانه کانون های مساجد فارس مسیر خود را از محل حسینیه واقع در خیابان شهید دوران آغاز خواهد کرد و مسیر آن نقاط مختلف شیراز و با توزیع شربت و شیرینی همراه است.


وی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با حضور اعضای کانون ها و آحاد مردم خبر داد و گفت: کانون های مساجد فارس هر ساله به صورت خودجوش و مردمی همزمان با ایام البیض مراسم معنوی اعتکاف را در مساجد برگزار می کند که مورد استقبال عموم قرار می گیرد.


به گفته سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس، در نیمه ماه رجب نیز مراسم شهادت حضرت زینب کبری(س) نیز با حضور ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود و در این راستا خواهران عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز با اقتدا به این بانوی اسوه صبر و ایثار برنامه هایی از جمله نشست ها، محافل سخنرانی و عزاداری برگزار می کنند.


پایان پیام/

کد خبر 367049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha