توزیع کتاب جیبی"اعتکاف، پنجره ای به بهشت"در بین معتکفان کردستانی

خبرگزاری شبستان: رییس حوزه هنری کردستان از توزیع دو هزار نسخه کتاب جیبی"اعتکاف، پنجره ای به بهشت" تألیف "محمد علی مؤظف رستمی" همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رجب و ایام اعتکاف در بین معتکفان استان خبر داد.

امین مرادی، رییس حوزه هنری کردستان به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: این کتاب به منظور آشنایی بیشتر معتکفان با کلیات، تاریخ مسجد واعتکاف، احکام اعتکاف وآداب و اعمال اعتکاف و توجه جدی به مهم ترین اصل اعتکاف یعنی اقامت درمسجد در سه فصل توسط حوزه هنری استان چاپ و دراختیار علاقه مندان ومعتکفان قرارگرفت.


وی افزود: در دین مبین اسلام تمامی دستورات الهی و سنت های به جا مانده از خاتم المرسلین (ص) و ائمه اطهار(ع) همگی در کنار سوق دادن انسان به مقام تقرب الهی، در بالا بردن شاخص های فرهنگی به دلیل ماهیت اصلاحی سرچشمه گرفته از الهی بودن این دستورات بسیار تأثیرگذار است.


رییس حوزه هنری، کردستان اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مبین در آیات مختلف رسیدن به مقام تقرب الهی را منوط به ریاضت کشیدن و تهذیب نفس عنوان فرموده و بنابراین دریافت خوان گسترده نعمات الهی و قرارگرفتن در دایره مهر و محبت خداوندی طی کردن مسیرهای سخت تهذیب نفس می باشد.


وی در ادامه تصریح کرد: از ریشه های اصلی مؤلفه های فرهنگی هر قوم، باورها واعتقادات آن قوم و ملت است که به عنوان یک شاخص اصلی در جهت معرفی ویژگی های فرهنگی آن در نظر گرفته می شود .


به گفته وی دراین میان پاره ای ازباورها و اعتقادات که سرچشمه گرفته از دین و ارزش های تعریف شده آن به عنوان یک ارزش و هنجار درجامعه نمود پیدا می کند از جهات مختلف داری اهمیت و انجام آن در بالابردن سطح فرهنگ جامعه تأثیرگذار است.


مرادی، با دعوت از عموم مردم برای حضور در آیین عبادی اعتکاف افزود: امید است در سالی که فرهنگ به عنوان یک ویژگی شاخص از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در صدر امور قرارگرفته با توجه دادن بیشتر جامعه به این شاخصه مهم دینی، شانه به شانه یکدیگر با حفظ وحدت و انسجام اسلامی ضمن انجام فرایض مربوط به آن اعتلابخش ارزش های والای اسلامی باشیم.


گفتنی است، در استان کردستان 15 مسجد جهت حضور معتکفین در نظر گرفته شده است و در سنندج خواهران درمسجد امام حسین (ع) لشکر 28 پیاده سنندج و برادران در مسجد جامع سنندج از 13 رجب همزمان با ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) به مدت سه شب این آیین عبادی را برگزار می کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 367053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha