سهم استان از صندوق توسعه ملی مشخص نیست

خبرگزاری شبستان: قائم مقام صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، گفت: تحلیل وضعیت صنایع استان از بابت کمبودها، عدم فعالیت و سایر مشکلات معلوم است ولی سهم استان از صندوق توسعه ملی برای کمک به صنایع مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، علی نظری، قائم مقام صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، صبح امروز (22 اردیبهشت) در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، اظهار کرد: نوسانات اقتصادی در استان اردبیل و حتی سایر استان ها کشور موجب مشکلاتی شده و برنامه های برای تحلیل وضعیت صنایع استان از بابت کمبودها، عدم فعالیت و سایر مشکلات مشخص شده است.


وی، با اشاره به اینکه از وضعیت مواد معدنی اطلاعات مناسبی در اختیار مردم قرار نمی گیرد، افزود: استان اردبیل از لحاظ اکتشافات معدنی جزو استانهای فقیر است و سهم استان از معادل کشوری در حدود 2 دهم درصد است.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که رتبه استان از اکتشافات زون فلزی در رتبه بیست کشور است، گفت: با توجه به فقر اکتشافات معدنی برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای اکتشاف مواد فلزی است برنامه پنج ساله تدوین کرده است.


نظری، با اشاره به اینکه 6 برنامه جامع اکتشافات مواد فلزی در استان تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است، تصریح کرد: معاون و زون های مختلف در منطقه ارسباران، باغروداغ، خلخال، مشگین شهر شناسایی شده و با کشف یک معدن فلزی در سطح استان ژئوترمال استان به لحاظ اقتصادی متحول خواهد شد.


قائم مقام صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، از اجرای فراخوان برای سرمایه گذاری در این اکتشافات خبر داد و یادآور شد: 25 طرح مهم در دست اجرا هست و از لحاظ اقتصادی زمینه های سرمایه گذاری های جدید فراهم و بیش از 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح ها خواهد شد.


نطری، در پایان سخنان خود، گفت: با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، مسئولان استانی پیگیر سهم استان از صندوق توسعه ملی باشند تا برای کمک به صنایع و اقتصادی قدم های موثرتری برداشته شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 367096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha