10 پروژه مخابراتی استان اردبیل افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل از افتتاح 10 پروژه آماده شرکت مخابرات استان اردبیل برای 27 اردیبهشت ماه روز جهانی مخابرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، یاور محمد حسینی مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل پیش از ظهر امروز( 22 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی، اظهار داشت: این 10 پروژه با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال آماده افتتاح در روز جهانی مخابرات شده است.


وی، با بیان اینکه 21 الی 27 اردیبهشت به عنوان هفته مخابرات و ارتباطات نامگذاری شده است، افزود: تولید محتوا بخش اصلی ارتباطات است و شعاری که اتحادیه جهانی ارتباطات برای امسال در نظر گرفته است شعار «افزایش باند پهن برای توسعه ارتباطات» است.


محمد حسینی، با اشاره به واگذاری اینترنت و امکان انتقال سریع داده ها از این طریق، ادامه داد: در طرح جدیدی که شرکت مخابرات برای سال 93 ارائه کرده است امکان واگذاری سرعت های 5 و 10 مگابیت بر ثانیه برای شرکت های کوچک را فراهم کرده است که علاوه بر این واگذاری سرعت های فوق مودم بی سیم رایگان نیز به مشترکین اختصاص می یابد.


این مقام مسئول، با اعلام این مطلب که درخواست اینترنت پر سرعت برای منازل در سال 90 تقریبا 0 درصد بوده است، اضافه کرد: این در حالی است که هم اکنون 42 هزار پورت اینترنت پرسرعت در منازل نصب و راه اندازی شده است که اگر تعداد شرکت های دیگر به غیر از مخابرات را به آن اضافه کنیم در مجموع بیش از 72 هزار پورت در استان اردبیل اینترنت پر سرعت در منازل وجود دارد.


مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل، شعار ما هر خانه یک اینترنت ADSL است، تصریح کرد: توسعه ارتباطلات هدف اصلی ما است و در این راستا برنامه ریزی های فراوانی را انجام داده و زیر ساخت های آن را فراهم کرده ایم چراکه معتقدیم همه حوزه ها اعم از کشاورزی، صنعتی، و . . . تاثیرپذیر از حوزه ارتباطات است.


100 نقطه روستایی در اردبیل صاحب اینترنت می‌شوند


وی، در بخش دیگری از سخنان خود توسعه ارتباطلات در روستاها را ضروری عنوان کرد و گفت: طی 10 روز آینده در 100 نقطه روستایی در استان اردبیل اینترنت پرسرعت عرضه می شود و این در حالی می باشد که در 100 نقطه استان اردبیل اینترنت عرضه می شد که این 100 نقطه فقط در مناطق روستایی به آن اضافه می شود.


محمد حسینی، ارتباط دهی به 34 روستای استان از محل طرح uso را یادآور شد و بیان داشت: تلفن ثابت در کل دنیا به نقطه اشباع رسیده است و این مهم در استان اردبیل نیز تاثیرگذار است و اکنون درخواست عموم برای دسترسی به انتقال داده یا همان شبکه اینترنت است.


مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: 412 هزار تلفن ثابت در سطح استان با ضریب نفوذ 33 واگذار و 919 هزار نفر نیز در استان اردبیل صاحب تلفن همراه از شرکت مخابرات هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 367132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha