برگزاری مراسم اعتکاف در 140 مسجد گلستان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: طی پیش بینی های انجام شده مراسم پرفیض اعتکاف امسال در یکصد و 40 مسجد استان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جواد نجفی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اعتکاف یکی از سنت های حسنه ای است که بعد از انقلاب اسلامی ایران در کشور با شور و نشاط معنوی برگزار می شود.


وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در سطح گلستان، افزود: طی آمارهای بدست آماده در سال گذشته یکصد و 36 مسجد در سطح استان مراسم پرفیض اعتکاف برگزار شد که از این تعداد 28 مسجد در شهرستان گرگان بود.


حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه تعداد معتکفین استان در سال گذشته 9 هزار و 645 نفر بوده است، اظهارداشت: از این تعداد 8 هزار و 20 نفر را خواهران و یک هزار و 625 مورد را برادران تشکیل دادند.


وی تصریح کرد: طی پیش بینی های انجام شده امسال مراسم پرفیض اعتکاف در یکصد و 40 مسجد استان برگزار می شود.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان یادآورشد: باتوجه به اینکه مراسم اعتکاف امسال همانند سال گذشته با فصل امتحان دانش آموزان و دانشجویان مواجه شده است پیش بینی شده، 10هزار نفر در سطح گلستان معتکف شوند.


وی با اشاره به جمعیت معتکفین، خاطرنشان کرد: در سال گذشته جوانان بیشترین قشر معتکفین ما در سطح گلستان بودند.


حجت الاسلام نجفی گفت: امسال انجام کارهای تدارکات معتکفین در مساجد به هیئت امنا واگذار شده و برنامه ریزی فرهنگی را با هماهنگی هیئت امنا مساجد و رابطین فرهنگی مساجد که این مراسم را برگزار می کنند، تدوین کردیم.


وی افزود: باتوجه به اینکه در این ایام دو مناسبت که یکی در 13 رجب میلاد امیرالمومنین مولود کعبه(ع) و دیگری در 15 رجب وفات حضرت زینب(س) را درپیش داریم برنامه های مناسبتی در مسجد خواهیم داشت.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفتمان های دینی، سخنرانی با موضوعات استغفار، دعا، نیایش، تقوا، برگزاری دعاهای معصوم وهمچنین برنامه های قرآنی را از برنامه های این مراسم دانست.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 367143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha