اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی، اقتصاد را تنومند می کند

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل، گفت: اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب خشنودی صنایع استان خواهد شد و این مسئله اقتصاد کشور را تنومند خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، محمد باقر بهشتی، معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل، صبح امروز (22 اردیبهشت) در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، اظهار کرد: سرمایه گذاری ها از سال 91 رشد منفی را در سراسر کشور نشان می دهد و این برای مسئولان نگران کننده است و واحدهای تولیدی موجود نیز از فعالیت ایستاده اند که موجب رکود اقتصادی در جامعه شده است.


وی، با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور در سال 91 بیش از پنج درصد رشد منفی داشته است، تصریح کرد: در سال 92 تلاش شده است که این رشد منفی به صفر برسد اما هنوز این رشد منفی در سطح استان به صفر نرسیده است.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که برنامه ریزی های بیشتری برای فعالیت صنایع در استان داشته باشیم، افزود: متاسفانه در استان مرحله صنعتی شدن به کندی پیش می رود و در برخی از کارها به شیوه های سنتی عمل می کنیم که این موجب کندی روند پیشرفت در استان شده است.


بهشتی، با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی بالای 10 نفر کارگر در استان کم است، گفت: هفتصد واحد تولیدی در استان فعال هستند که شاغلان آنها کمتر از 10 نفر است.


معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل، با بیان این مطلب که در انتخاب یکصد شرکت برتر شمالغرب سهم اردبیل 2 شرکت بود، یادآور شد: شرکت مخابرات و آرتاویل تایر جزو شرکت های برتر شمالغرب کشور انتخاب شده اند اما حمایت جدی از سرمایه گذاران فعلی در دستور کار دستگاه های اجرایی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.


وی، با اشاره به اینکه اقدامات موثری در حل مشکلات واحدهای صنعتی استان صورت گرفته است، اظهار کرد: اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب خشنودی صنایع استان خواهد شد و این مسئله اقتصاد کشور را تنومند خواهد کرد.


این مقام مسئول، گفت: صنایع باعث افزایش روند رشد منفی اقتصادی در کشور است که با برنامه ریزی به منظور حمایت از سرمایه گذاران باید این روند معکوس شود.


بهشتی، در پایان سخنان خود، از برنامه ریزی کوتاه مدت دقت بیشتر مسئولان داشته باشند، افزود: واحدهای تولیدی استان از دو منظر درون بنگاهی و بیرون بنگاهی باید بررسی شود تا راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات آنها پیدا شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 367159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha