کمک 8 میلیاردی خیرین به ایتام گیلانی در سال 92

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام گیلان با بیان اینکه حامیان سال گذشته 8 میلیارد و800 میلیون تومان به ایتام خود کمک کرده‌اند، گفت: توجه و نگاه انسان دوستانه خیرین امید به زندگی را در ایتام زنده می‌‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حسین علی محمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان امروز(22 اردیبهشت) در همایش بزرگ همای رحمت و جشن فرشتگان که با حضور جمع کثیری از خیرین، نیکوکاران و ایتام، مقامات استانی در تالار گلستان رشت برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن میلاد مهربانترین حامی یتیمان جهان، امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: روزگاری برای هر یتیم منتظر یک حامی بودیم ولی اکنون حامیان زیادی ایتام را تحت حمایت خود گرفته‌اند.

 

علی محمدی با بیان اینکه استان گیلان قریب بر 6 هزار یتیم دارد که بالغ بر 25 هزار حامی از این ایتام حمایت می‌کنند، گفت: 35 حامی نیز از خارج از کشور این ایتام را تحت پوشش خود دارند.

 

وی با توصیف اینکه خیرین در واقع از فرزندان معنوی خود حمایت می‌کنند، افزود: دین مبین اسلام بسیار بر کمک به نیازمندان و محرومان و بخصوص ایتام سفارش کرده است.

 

علی محمدی با اشاره به اینکه گیلان 67 هزار زن سرپرست خانوار دارد که دولت ماهیانه 5 میلیارد تومان به این خانواده‌ها حقوق می‌دهد، اذعان کرد: با سایر هزینه‌ها و خدماتی که کمیته امداد به این خانواده‌ها ارایه می دهد، 400 میلیارد تومان در سال گردش کار داریم.

 

وی در ادامه طی گزارشی اعلام کرد: حامیان سال گذشته 8 میلیارد و 800 میلیون تومان به ایتام خود کمک کرده‌اند که به جرات می‌توان گفت اگر مردم پای کار باشند بسیاری از مشکلات نیازمندان حل می‌شود.

 

علی محمدی، با بیان اینکه بسیاری از این ایتام که امروز به مقامات بالای علمی، ورزشی و اجتماعی رسیده‌اند، مایه افتخار خود، کمیته امداد و حامیانشان هستند، افزود: توجه و نگاه انساندوستانه خیرین و حامیان پشتوانه و امید به زندگی بهتر را برای یتیمان رقم می‌زند.

 

وی کمک خیرین و نیکوکاران را ریشه در اعماق باورهای دینی و اعتقادی آنان دانست و اظهار کرد: حامیان ما از جنس همین مردم هستند و برای کمک به همنوعانشان از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند.

 

گفتنی است، در این همایش برای نخستین بار در استان گیلان برای 35 کودک یتیم زیر 10 سال که تولدشان مصادف با میلاد امیرالمومنین(ع) بود، جشن تولد گرفته شده و از 35 نخبه تحت پوشش کمیته امداد استان نیز تجلیل شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 367311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha