6 هزار یتیم با 25 هزار حامی در گیلان/گوی سبقت در دست حامیان است

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت اجتماعی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه گیلان 6 هزار یتیم با 25 هزار حامی دارد، گفت: خوشبختانه تعداد حامیان از تعداد یتیمان پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، به مناسبت میلاد مولود کعبه و یتیم نواز عالم، حضرت علی(ع)؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان همایش بزرگ همای رحمت را با برگزاری اولین جشن فرشتگان ویژه کودکان ایتام زیر 10 سال که روز تولدشان مصادف با میلاد امیرالمومنین(ع) بود، برگزار کرد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های این همایش، تجلیل و قدردانی از 110 نفر از حامیان مردی بود که در راستای سیره پاک و مقدس مولای متقیان(ع)، ایتام تحت پوشش کمیته امداد را حمایت می‌کنند.

 

فضای بسیار شاد و صمیمی که در تالار گلستان فراهم شده بود حاکی از یکرنگی و یتیم نوازی کسانی داشت که با کمک‌های خود، لبخند عمیقی را به فرزندان معنوی جامعه خویش، می‌بخشند.

ایتام

 

ترویج فرهنگ یتیم نوازی در سیره علوی
درحاشیه این مراسم که با حضور جمع کثیری از خیرین، نیکوکاران و ایتام، مقامات استانی برگزار شد، عسکر اکبری، معاون حمایت و سلامت اجتماعی کمیته امداد گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: گیلان بالغ بر پنج هزار و 563 یتیم دارد که 25 هزار حامی آنان را حمایت می‎کنند.

 

وی با بیان اینکه روزی کمیته امداد در نوبت برای جذب حامی بود ولی اکنون حامیانی از جنس زن و مرد، بزرگ و کوچک، دانش آموز و دانشجو، گوی سبقت را برای کمک به ایتام ربوده‎اند، گفت: این کمک و نگاه به همنوع برای خیرین و نیکوکاران آرامش قلبی و اعتقاد به آخرت را به همراه می‎آورد.

 

اکبری در ادامه تبیین عملکرد اکرام در پشتیبانی حسی و عاطفی فرزندان ایتام، ترویج فرهنگ یتیم نوازی در سیره علوی، ایجاد شادابی و نشاط در فرزندان اکرام با حضور حامیان و قدردانی فرزندان ایتام از پدر معنویشان را از محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند این زیبایی و صداقت را که کمیته امداد امام خمینی(ره) در حمایت از ایتام خود دارد، به درستی در جامعه انعکاس دهند.

 

خداوند حضرت علی(ع) را ویژه خلق کرده است
حسن تامینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز در لباس خدمت، مهربانی، محبت، با هم بودن و اوج کرامت انسانی را بیشتر در مردم سرزمینم می‌بینم.

وی اظهار کرد: ملت ما مردمی فهیم و خوش قلبی هستند که به خوبی می‌دانند برکات کمک‌های خیر و انسان‎دوستانشان به همین سرزمین برمی‌گردد.

 

دکتر تامینی با بیان اینکه بی‌شک خداوند امیر المومنین(ع) را به صورت ویژه برای ما مسلمین خلق کرد تا هر جا که کم می‌آوریم به ایشان و خاندانشان متوسل شویم، گفت: برای بزرگداشت روز پدر و قدردانی از تلاش‌هایش، هیچ روزی مناسب‌تر از روز میلاد حضرت علی(ع) نمی‌توانست باشد.

 

نقش باورها و آموزه‌های دینی در کمک به نیازمندان
ابراهیم خلیلی، شهردار کلانشهر رشت نیزنقش باورها و آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی را در کمک به نیازمندان بسیار مهم دانست.

 

وی افزود: ما به عنوان یک مسلمان بر این اعتقاد هستیم که بی‌شک کارهای خیر و شر ما در جایی ثبت و ضبط می‌شود و از این رو همواره تلاش می‌کنیم تا از خود، نیکی برجای گذاریم.

 

خلیلی اضافه کرد: قدردانی از خیرین و حامیان و برگزاری چنین همایش‌هایی خود می‌تواند توجه خداوند را به سپاسگذاری بندگان از نعماتی که به ما ارزانی کرده است، بیشتر جلت کند.

ایتام

 

این عاشقی تمام شدنی نیست...
حاج کریم سکوتی، مرد مسن و گشاده‌رویی که یکی از حامیان کمیته امداد گیلان است و حمایت از 50 یتیم را بر عهده دارد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، بیان کرد: خودم چهار فرزند دارم ولی حامی 30 دختر و 20 پسر تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستم.

 

وی که تا کنون در ساخت 14 مسجد استان، خانه‌های بهداشت و تامین جهیزیه و... کمک‌های مادی و معنوی زیادی را ارایه کرده است، گفت: تا حد توانم به امور نیازمندان رسیدگی می‌کنم و اینکار را ادامه می‌دهم تا از نظر معنوی خودم را بالاتر ببرم.

 

سکوتی با بیان اینکه هر که عاشق خداوند است باید در کارهای خیر و کمک به محرومان پیشقدم شود، اظهار کرد: این کار مانند این است که عاشقی به دنبال معشوق خود سر از پا نمی‌شناسد و گرما و سرمای روزگار بر او اثر ندارد.

 

وی اذعان کرد: هر قدم که در کار خیر جلوتر می‌رویم لذتش بیشتر و شیرین‌تر می‌شود چون این عاشقی تمام شدنی نیست.

 

سکوتی که به تازگی جهیزیه یکی از دختران معنوی خود را تامین کرده است، ادامه داد: در سال دو بار نیز در مهر و اسفند به خاطر بازگشایی مدارس و فرا رسیدن عید نوروز به فرزندان معنوی خود کمک بیشتری می‌کنم تا آنان در مقابل سایر دوستان به علت محدودیت و کمبودهایی که دارند خجالت زده نباشند.

 

وی اضافه کرد: کسانی که تمکن مالی دارند ولی کمکی نمی‌کنند لذت و ثواب این همه زیبایی که خداوند در اختیارشان گذاشته است را درک نکرده اند.

ایتام

 

مددجویان کمیته امداد برای رسیدن به آینده بهتر به کمک حامیان نیاز دارند

سیدعلی میرجوان، دانش آموز 15 ساله‌ای که توانسته با کمک حامی خود پشتوانه خوبی برای تحصیل و ورزش مورد علاقه‌اش داشته باشد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: اگر واقعا کمک حامی‌ام نبود نمی‌توانستم دیپلم زبان را از آموزشگاه‌های آزاد بگیرم.

 

وی که در کارنامه موفقیت خود مقام اول شهرستانی و دوم استانی را در رشته تکواندو دارد، ادامه داد: مددجویان کمیته امداد برای رسیدن به آینده بهتر و موفقیت‌های بیشتر به کمک حامیان نیاز دارند.

 

میرجوان تصریح کرد: بی‌شک همه کسانی که تحت پوشش و حمایت خیرین و حامیانی هستند که با هدف و انگیزه‌ خدا پسندانه برای کمک به ما داوطلب شده‌اند، می‌توانیم با تحصیل علم و رسیدن به موفقیت‌های اجتماعی، آنان را خوشحال کنیم.



گزارش؛ نوشین کریمی

 

پایان پیام/
 

کد خبر 367330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha