اعتکاف از راه های موثر ترویج فرهنگ اسلامی

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری،‌ اعتکاف را از راه های موثر ترویج فرهنگ اسلامی دانست و گفت: تبیین آثار اعتکاف در جامعه اسلامی ضروری است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اظهار داشت: اعتکاف نوعی عزلت و گوشه نشینی است که سیره همیشگی بزرگان بوده و در واقع اعتکاف انسان را از جامعه جدا می‌کند و به معبود می‌رساند تا بتواند برای ادامه دادن راه، مهیا شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از دستورات مستحب دین، حضور در اعتکاف است، افزود: اگر فردی معتکف شد و 2 روز آن را سپری کرد، حضور او در روز سوم در برنامه اعتکاف ضروری و واجب می شود و باید استمرار آن را انجام دهد و تا پایان روز سوم اعتکاف در مسجد بماند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آثار اعتکاف گفت: اعتکاف فرصتی برای خداگونه شدن و ایجاد صفات خداوند متعال در درون خود است چرا که انسان برای خدایی شدن باید تمامی صفات خداوند به جز خالق بودن را در خود تقویت کند تا اینکه خدایی و دارای صفات خداوند متعال باشد.


آیت الله مهدوی با بیان اینکه اعتکاف باعث انقطاع از دنیا می شود، تصریح کرد: برای بعضی ها علاوه بر انقطاع از دنیا منجر به بغض به دنیا می شود.

 

وی با بیان اینکه انسان برای زندگی نیاز به دنیا دارد، ادامه داد: نباید این نیاز منجر به دلبستگی به دنیا شود زیرا دنیا مانع رسیدن به خداوند و سعادت و پیشرفت انسان می شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، تبیین زوایای مختلف و آثار معنوی اعتکاف در روح و جان انسان را از مهم ترین عوامل تشویق جوانان به سمت اعتکاف دانست و افزود: به یقین یکی از راه های گسترش فرهنگ اسلامی، توجه به امر اعتکاف است.


پایان پیام/

کد خبر 367413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha