اعتکاف بهترین برنامه فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: فضیلت خدمت به معتکفین کمتر از اصل اعتکاف نیست و خدمت به معتکفین توفیقی است که خداوند به بندگان خاص اعطا می‌کند.

حجت الاسلام محمدرضا حدادیان در گفتگو با خبرنگار شبستان از سمنان اظهار داشت: برگزاری پرشور اعتکاف در تمامی شهرها و روستاها از برکات انقلاب اسلامی است و همه ما وظیفه داریم این سنت را احیاء کنیم.


وی با اشاره به اینکه استان سمنان، استان خیرین است، آگاهی خیرین نسبت به فضایل خیرات برای اعتکاف و هدایت نذورات به این سمت را ضروری دانست و تصریح کرد : هم خیران و هم نهادهای فرهنگی باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


حدادیان گفت: اعتکافی زیباست که مورد عنایت حضرت ولی عصر (عج) قرار گیرد و در این راستا باید معتکفین، اعتکافی بدون آسیب و آفت داشته باشند.


مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از اعتکاف به عنوان بهترین برنامه فرهنگی یاد کرد و افزود: نهادهای فرهنگی برای هدایت بودجه‌هایشان در این زمینه باید تلاش کنند و در راستای توسعه و ترویج این سنت نبوی بین جوانان و دانشگاهیان اهتمام ورزند.


وی اظهار کرد: در قرآن، اهمیت و فضیلت اعتکاف و آداب آن مورد بررسی و سپس به مقایسه بین مهمانان خدا در مسجدالحرام و ماه مبارک رمضان و ایام اعتکاف پرداخته و در پایان مسئولیت اجتماعی معتکفان نسبت به دیگران مورد تاکید قرار گرفته است.


حدادیان افزود: اعتکاف عمل مقدسی است که باید در بهترین نقطه روی زمین یعنی مسجدالحرام و دیگر مساجد معروف انجام می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 367432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha