11026 گلزار شهدای کشور ساماندهی شده است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه تاکنون11 هزار و 26 گلزار شهدای کشور ساماندهی شده است گفت:عملیات اجرایی گلزارهای شهدای نیمه تمام نیز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی ‌محلاتی، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در حاشیه همایش حماسه‌سازان ولایت‌مدار در رشت که عصر روز گذشته برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با اشاره به اهمیت ساماندهی و مناسب سازی گلزار شهدا اظهار کرد: گلزار شهدا نماد شهدا، ایثار، شهادت و مقاومت هستند که باید برای زیارت مردم از این امامزادگان عشق( به فرموده مقام معظم رهبری) مورد آماده سازی و زیباسازی قراربگیرد.


وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بازسازی و مناسب سازی گلزارهای شهدا از دولت قبل آغاز شد، افزود: این ساماندهی با کمبود بودجه بنیاد شهید مواجه و وقفه‌ایی در عملیات اجرایی آن به وجود آمد که از ابتدای امسال با سفارش مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهور دوباره آغاز شد.

 

حجت الاسلام شهیدی محلاتی از وجود19 هزار و 613 گلزار شهدا در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد تاکنون11 هزار و 26 گلزار شهدا ساماندهی و آماده سازی شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین 582 گلزار در دست اقدام بوده و نیمه تمام است که عملیات اجرایی آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه هشت هزار و پنج گلزار نیز در نوبت ساماندهی قرار دارد، اذعان کرد: گلزارهای نیمه تمام کشور تا آخر امسال به پایان رسیده و کار ساماندهی مابقی گلزارها نیز از سال آینده آغاز می‌شود.


وی با اشاره به تعداد گلزار شهدا در استان گیلان گفت: از یک هزار و 283 گلزار شهدا در گیلان، یک هزار و 208 گلزار ساماندهی شده و75 گلزار در دست اقدام است.

 

حجت الاسلام شهیدی محلاتی یادآور شد: تعداد اندکی از گلزار شهدای استان در نوبت ساماندهی است و روند مناسب سازی گلزار شهدای استان مطلوب است.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 367473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha