جشن اشتغال 4480 خانواده مددجوی کردستانی /ایجاد 40 هزار فرصت شغلی

خبرگزاری شبستان: جشن اشتغال و توانمندسازی 4480 خانوار از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی کردستان امروز (24 اردیبهشت) با حضور سرپرست کمیته امداد کشور در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، در این مراسم با تبریک اعیاد ماه رجب گفت: در سال گذشته 5 هزار و 600 خانوار خودکفا شدند و امروز هم شاهد جشن خودکفایی چهار هزار و 480 خانواده تحت پوشش امداد هستیم.


قنبر موسی‌نژاد، اصلی ترین دغدغه نظام و مسئولان را اشتغال و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد نهادی است که توفیق دارد زیر نظر مقتم معظم رهبری هدایت می شود و معظم له تاکید فراوانی روی اشتغال دارند که لازم است کلیه همکاران این نهاد مقدس در این مسیر حرکت کنند.


وی ادامه داد: توجه به مشاغل خانگی در کمیته امداد اهمیت دارد و در نظام اجرایی به این مهم توجه شده است چرا که مشاغل خانگی یکی از منابع اقتصادی است که با حداقل سرمایه گذاری، می توان حداکثر بهره وری را گرفت.

 

  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، با اظهار ناراحتی از عدم توجه به مشاغل خانگی به عنوان بخشی از تولید ناخالص ملی، اذعان کرد: کشور ما از نظر تولید ناخالص ملی در رتبه 17 جهانی است اما سهم مشاغل خانگی از این رتبه بسیار اندک است.


موسی نژاد، مشاغل خانگی و توانمندسازی خانواده ها را با توجه به وضعیت 30 درصدی جمعیت بیکار استان یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی اعلام کرد و افزود: ما تلاش می کنیم بستری در مشاغل خرد ایجاد کنیم و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.


وی سرمایه گذاری اندک را یکی از مزایی مشاغل خانگی برشمرد و افزود: با راه اندازی مشاغل خانگی هزینه های معمول یک شغل کاهش و با حداقل سرمایه می توان درآمد را افزایش داد و به اقتصاد خانواده با حداکثر بهره وری کمک کرد.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، با بیان اینکه بخش اعظم از زنان سرپرست خانوار در خانواده امداد هستند، اذعان کرد: وجود زنان سرپرست خانوار در بدنه امداد سرمایه عظیمی است که می توان با تقویت و ارتقای فرهنگ کار و تلاش در بین انها سطح زندگی خانواده ها را بهبود بخشید.


موسی نژاد با اشاره به روند رو به رشد مشاغل خانگی در این استان افزود: امیدواریم با پایداری مشاغل و ایجاد علاقه در شاغلین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و بر اساس مددکاری موجود در کار خود بسترهای لازم را برای کاهش نرخ بیکاری استان فراهم کنیم.


وی شناسایی بیکاران واقعی، شناسایی شغل‌ها و ترفندهای مددجویان، ارائه مشاوره‌های کلی روانشناسان ضمن کار، مشاوره‌های تخصصی در حوزه شغل، معرفی نمونه‌‌ها و الگوهای موفق، بحث ارائه آموزش‌های کارآفرینی و مهارتی و حرفه، همکاری در دریافت مجوزهای شغل از جمله فرایندهای اشتغال عنوان کرد.

 

ایجاد 40 هزار فرصت شغلی در کردستان
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان همچنین گفت: در 35 سال گذشته بیش از 40 هزار فرصت شغلی با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد شده است.

 
موسی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 هزار و 155 طرح خودکفایی مددجویان زیرپوشش این نهاد از بیمه اجتماعی برخوردار هستند، اضافه کرد: 119 هزار و 550 مورد نظارت فنی و تخصصی از طرح‌های اشتغال مددجویان در سطح استان در مدت زمان مذکورانجام شده است.

وی با بیان اینکه 33 درصد از کل شغل‌های ایجاد شده در این نهاد مربوط به 4 هزار و 480 فرصت شغلی است که امروز جشن خودکفایی آن برگزار می‌شود، افزود: این تعداد شغل با صرف اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان ایجاد و ارزش افزوده آن در حال حاضر 155 میلیارد تومان است.

پایان پیام/ 

کد خبر 367595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha