برگزاری چهارمین همایش زائرین عمره شهرستان رشت

خبرگزاری شبستان: چهارمین همایش بزرگ آموزشی زائران عمره مفرده شهرستان رشت با حضور یک هزار و 340 زائر از 9 کاروان این شهرستان در مهدیه رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حسن یگانه، مدیر حج و زیارت گیلان در چهارمین همایش بزرگ آموزشی زائران عمره مفرده شهرستان رشت به تشریح برنامه‎های سفر و اعزام زائران به سرزمین وحی پرداخت و گفت: جمع حاضر شامل 9 کاروان از کاروان‌های 10خرداد تا 4 تیر سال 93 شهرستان رشت هستند که خوشبختانه برنامه ریزی انجام شده صورت پذیرفت و امیدواریم این روند تا پایان عملیاتی عمره 93-92 ادامه داشته باشد.


وی در ادامه هدف از برگزاری این همایش آموزشی را تشریح نحوه ارایه خدمات، توصیه‌ها و آموزش نمادین احکام و مناسک حج عنوان کرد و افزود: جلسات آموزشی کاروان‌ها شامل سه جلسه آموزشی در ایران و با توجه به سفر 10روزه عمره، چهارجلسه آموزشی در مدینه است که زائران در این همایش‌ها در خصوص چگونگی هزینه‌ها، رعایت قوانین و مقررات و احکام مناسک آشنا می‌شوند.
 

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه اعزام زائران به سرزمین وحی بر اساس دو گروه قیمتی و هزینه‌های تعریف شده متناسب با زمان حضور زائرین در مکه و مدینه متفاوت است، اظهار کرد: برخی گروه‌ها 10 روزه برخی دیگر 16 روزه و 21 روزه هستند که دلیل آن در پیش بودن ماه مبارک رمضان است.

 

وی با بیان اینکه همه زائران طبق قرارداد سازمان حج و زیارت با بیمه ایران از 48 ساعت قبل از سفر و 2 هفته بعد از سفر تحت پوشش بیمه هستند تصریح کرد: درخصوص بیمه تکمیلی نیز قراردادی از سوی سازمان بسته نشده اما هر یک از زائران می توانند در صورت تمایل و توافق خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.


یگانه با اشاره به اقدامات بعثه مقام معظم رهبری گفت: از سوی بعثه مقام معظم رهبری روحانی واجد شرایط، دارای سابقه سفر، آشنا به احکام و مناسک و همچنین آشنا به فتوای مراجع عالیقدر جهت راهنمایی زائران به کاروان‎ها معرفی می‎شود که طی سفر و 3 جلسه آموزشی در ایران و 4 جلسه آموزشی در مدینه در خدمت زائران خواهند بود.


در ادامه حجت الاسلام شفیعی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گیلان با تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، با تاکید بر لزوم توجه زائران به عبادت در این سفر معنوی اظهارکرد: شما زائران از بین 2 میلیون و 500 هزار نفر گیلانی انتخاب شده و دعوت شده خداوند هستید پس این دعوت را به فال نیک گرفته و از لحظه لحظه حضورتان در سرزمین وحی برای عبادت و نیایش استفاده کنید.


وی با تاکید بر لزوم حفظ و رعایت حجاب اسلامی گفت: شما زائران باید الگو و نمونه کامل یک زن و مرد مسلمان باشید و فرهنگ بالای ایرانی بودن خود را به جهانیان نشان داده و حجاب خود را به صورت کامل رعایت کنید.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم، مناسک و اعمال عمره مفرده توسط نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گیلان برای زائران تشریح شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 367608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha