لزوم بیمه خبرنگاران توسط رسانه های مربوط

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه بیمه خبرنگاران توسط دولت با استقلال حرفه‌ای آنان مغایرت دارد، تأکید کرد: بیمه خبرنگاران باید توسط صاحبان امتیاز رسانه‌ها صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره هلال رسانه با اشاره به اینکه رسانه‌هایی که تحت مالکیت دولت قرار دارند باید از مالکیت خارج شده و به سمت خصوصی‌سازی پیش بروند، گفت: با خصوصی‌سازی رسانه‌ها مأموریت‌هایی که دستگاه‌های مختلف دارند بهتر جلوه می‌کنند و در این صورت رسانه‌ها دولت را رقیب خود نمی‌دانند و می‌توانند در قالب قراردادهایی که با سازمان‌ها منعقد می‌شوند در اجرای صحیح مأموریت‌ها به آنها کمک کنند.

 

به گفته انتظامی، در معاونت مطبوعاتی برای ارایه بسته خدماتی، یارانه‌ها و اولویت‌های صدور به موضوع خصوصی‌سازی توجه می شود.

 

وی در خصوص بیمه خبرنگاران نیز گفت: این موضوع مشکل ابتدایی خبرنگاران بوده که اجرای آن توسط دولت غیراصولی است که به صورت خوشبینانه و با نگاه خیرخواهانه نیز باشد باز هم با استقلال حرفه‌ای خبرنگار مغایرت دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه خبرنگار وابسته به بنگاه خبری خودش است، تأکید کرد: طبق ماده 46 مطبوعات بیمه خبرنگاران باید توسط صاحبان امتیاز صورت بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در چنین صورتی علاوه بر استقلال خبرنگاران هویت آنها هم شکل می‌گیرد.

 

انتظامی یکی از دلایل عدم ثبات خبرنگاران در رسانه‌ها را موضوع بیمه دانست و گفت: دولت تلاش می‌کند از رسانه‌هایی که مالکیت دولتی دارند فاصله بگیرد و آنها را به سمت خصوصی‌سازی سوق دهد.  

 

پایان پیام/

کد خبر 367612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha