500 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور از هدف گذاری ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در بین مددجویان این نهاد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور امروز (24 اردیبهشت) در جشن خودکفایی چهار هزار و 480 خانوار تحت پوشش کمیته امداد کردستان در سنندج گفت: هدف‌گذاری امسال این نهاد در حوزه اشتغال ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان است.

وی ادامه داد: امروزه توجه به ایجاد اشتغال‌های کوچک با توجه به کم هزینه و زود بازده بودن آنها امری ضروری و بهترین گزینه برای کاهش نرخ بیکاری است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور افزود: کردستان در حرکت های توانمندسازی جز استان های پیشرو کشور است و الگوهای خوبی در این زمینه در سطح کشور معرفی کرده است.


امید، با بیان اینکه ضرورت توجه به مشاغل خرد و کوچک ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: راه اندازی مشاغل بزرگ نیازمند هزینه های بسیار بالا است که از عهده هر کسی خارج است اما مشاغل کوجک با سرمایه اندک می توان شغل پایدار تعریف کرد و به اقتصاد کشور کمک کرد.


وی تصریح کرد: افزایش آمار افراد تحصیل‌کرده، جوانان فارغ‌التحصیل و بانوان جویا شغل و کمبود اعتبار توجه به ایجاد اشتغال‌های کوچک را دو چندان می کند.


وی با بیان اینکه لازم است 40 درصد از سهم اقتصاد کشور را از مشاغل کوچک و زودبازده کسب کرد، اذعان کرد: این امار در حال حاضر حدود 20 درصد است که لازم است به سمت توسعه مشاغل خانگی حرکت کرد.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با بیان اینکه کمیته امداد در سه سال گذشته رتبه نخست ایجاد اشتغال را در کشور از آن خود کرده است، افزود: مددجویان کمیته امداد امروز به صورت فعالانه در اقتصاد کشور حضور دارند و بیش از 6 درصد گوشت و شیر کشور توسط مددجویان تولید می شود.


امید، از تحویل 30 هزار خودرو برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در سطح کشور خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی امسال این نهاد در این حوزه تحویل و واگذاری بیش از 10 هزار دستگاه خودرو است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر 17 درصد از حمل نقل بین شهری و 28 درصد از حمل نقل درون شهری در کشور در اختیار مددجویان زیرپوشش این نهاد است، اذعان کرد: در حوزه شیلات نیز 37 درصد از قایق‌های موجود در کشور متعلق به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر 750 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد پشت نوبت تسهیلات اشتغال هستند، خاطر نشان کرد: هیچ جشنی به اندازه خودکفایی مددجویانی در این نهاد لذت بخش نیست که امیدواریم روزی برسد همه خانواده های تحت پوشش امداد به خودکفایی برسند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 367621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha