همایش ملی نقش دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلم متعهد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: همایش ملی رسالت و نقش دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلم متعهد و متخصص همزمان با 27 اردیبهشت با حضور مسئولان و دانشجویان در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دبیر علمی همایش ملی رسالت و نقش دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلم متعهد و متخصص دیروز عصر (24 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی عوامل مهم و تأثیرگذار در تربیت معلم متعهد و متخصص، معرفی دانشگاه فرهنگیان و نقش سازنده آن در پرورش نیروی انسانی کارآمد، نقش برنامه های فوق برنامه در تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان و ایجاد و تقویت عوامل مؤثر جهت پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص برگزار می شود.


دکتر احمد خامسان با اشاره به اینکه این همایش در 12 محور برگزار می شود، افزود: نقش دانشگاه فرهنگیان در تعمیق باورهای دینی دانشجویان، نقش فعالیت های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در چگونگی گذران اوقات فراغت دانشجویان، نقش الگویی اساتید وهمکاران در زمینه فرهنگ سازی حجاب و عفاف در دانشگاه فرهنگیان، نقش برگزاری کرسی های آزاداندیشی در زمینه فرهنگ سازی پرسش و پاسخ صحیح و فضای بدون حاشیه از جمله محورهای این همایش ملی است.


وی ادامه داد: نقش اساتید پژوهشگر و نخبه در ایجاد فضای پژوهشی وعلاقه به پژوهشگری در دانشجویان، نقش برگزاری کارگاههای آموزشی مهارت های زندگی در افزایش نشاط و سلامت روان در دانشگاه فرهنگیان، نقش برگزاری نماز جماعت منظم و مستمر در سازندگی روحی ومعنوی دانشجویان، نقش و تأثیر فعالیت ها و همکاری اساتید و دانشجویان در انجمن های علمی، ادبی و... در بروز خلاقیت دانشجویان، نقش برگزاری همایش های علمی و فراخوان مقالات در دانشگاه فرهنگیان و ترغیب دانشجویان به مشارکت از دیگر محورهای برگزاری این همایش ملی است.


وی بررسی تأثیر انجام فعالیت های علمی و پژوهشی مشترک وتعامل دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها وسازمان‏های مرتبط، نقش محتوای دروس تخصصی، عمومی وتربیتی، جدید و به روز بودن آن جهت ایجاد علاقه بیشتر به یادگیری در دانشجویان و ارزیابی نقش و تأثیر اردوهای راهیان نور جهت آشناسازی دانشجویان با فرهنگ ایثار وشهادت را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.


عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند همچنین از ارسال 295 مقاله در محورهای ذکر شده به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: از این تعداد 132 مقاله توسط هیئت داوران پذیرفته شده است.


دکتر خامسان خاطرنشان کرد: در این همایش 38 مقاله توسط صاحبان اثر به صورت شفاهی ارائه و مابقی به صورت چکیده و پوستر در معرض دید عموم قرار می گیرد.


وی مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این جشنواره را تا 15 فروردین ماه سال جاری ذکر کرد و بیان داشت: داوری مقالات رسیده در 30 فروردین به اتمام رسید.


خامسان یادآور شد: این همایش همزمان با 27 اردیبهشت با حضور مسئولان و دانشجویان در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 367707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha