بیش از 15 هزار معتکف یزدی آماده اجرای اعمال ام داوود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از حضور بیش از 15 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

حجت الاسلام علی کارگر معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد به خبرنگار شبستان از یزد ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب (س) از حضور 15 هزار و 313 نفر در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کرده بودند.

 

وی خاطر نشان کرد: در اعتکاف امسال شاهد رشد بیش از 50 درصدی میزان شرکت کنندگان بوده ایم.

 

کارگر با بیان اینکه بیش از 70 درصد معتکفین را خوهران تشکیل می دهند افزود: در اعتکاف امسال بیش از 11 هزار و 100 نفر زن و چهار هزار و 200 نفر مرد حضور دارند.

 

وی گفت: با توجه به اینکه اعتکاف امسال در آستانه امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان قرار داشت، شاهد استقبال خوبی از طرف جوانان و نوجوانان بوده ایم.

 

کارگر با اشاره به برگزاری این مرسام معنوی در سطح 154 مسجد استان اظهار داشت: از این بین 30 مسجد در مرکز استان میزبان معتکفان هستند.

 

وی بیش از یک سوم معتکفان را مربوط به کرگز استان دانست و اظهار داشت: در شهرستان یزد پنج هزار و 595 نفر معتکف شدند که چهار هزار و 300 نفر از این تعداد را خواهران و هزار و 295 نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: بعد از شهرستان یزد، بیشترین جمعیت معتکفان مربوط به شهرستان میبد بوده است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 367849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha