65طرح در زمینه افزایش ظرفیت های سیستم های انتقال روستایی اجرا شده است

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: 65طرح در زمینه افزایش ظرفیت های سیستم های انتقال روستایی به منظور رفاه حال روستاییان استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، یاور محمد حسینی مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل عصر امروز( 25 اردیبهشت) در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال 92، بیش از 16 سایت تلفن همراه نصب و عملیات عمرانی برای 22 سایت انجام شده است.


وی، ارتباط دهی به 34 روستا از محل طرح uso را یادآور شد و افزود: استان اردبیل درسال گذشته به خاطرکیفیت شاخص های خدمات تلفن همراه و شبکه گذاری فیبر نوری رتبه اول را در کشور بدست آورده است که این مهم را مرهون توسعه زیرساخت ها هستیم.


محمد حسینی، با اعلام اینکه 4 هزار و 524 کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل راه اندازی شده است، ادامه داد: توسعه انتقال دیتا بدون فیبر نوری امکان پذیر نیست و ما در همین راستا 10 پروژه آماده را در روز جهانی ارتباطات که 27 اردیبهشت ماه می باشد، افتتاح می کنیم.


مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل، با اشاره به ریز این 10 پروژه، اضافه کرد: تاسیس و توسعه 6 مرکز پرظرفیت و کم ظرفیت شهری و روستایی به مجموع 5 هزار و 60 شماره تلفن ثابت و تعداد 4 ایستگاه تلفن همراه در چهار نقطه استان این 10 پروژه را تشکیل می دهد.


سرمایه گذاری های بسیاری در حوزه تلفن ثابت و دیتا شده است


این مقام مسئول، سرمایه گذاری های بسیار در بخش ارتباطات دیتا و تلفن ثابت را یادآور شد و گفت: در سال 89، بیش از 6 میلیارد تومان، در سال 90 بیش از 7 میلیارد تومان، در سال 91 بیش از 14 میلیارد تومان و در سال 92 بیش از 21 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.


محمد حسینی، مشابه این ارقام سرمایه گذاری را برای تلفن همراه عنوان کرد و گفت: طبق قانون ما باید در هر 10 کیلومتر یک آنتن تلفن همراه در جاده سرچم نصب می کردیم ولی به خاطر شرایط جغرافیایی این جاده و صعب العبود بودن آن، درهر 2 کیلیومتر یکدکلآنتننصبشده است.


مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل، در پایان سخنان خود با بیان اینکه 127 کیلومتر از جاده سرچم مربوط به حوزه استان اردبیل است، خاطر نشان کرد: در این جاده توجیه اقتصادی درآمد و هزینه برای شرکت مخابرات صفر است ولی ما به خاطر رفاه حال عزیزانی که از این جاده تردد می کنند، این سرمایه گذاری را انجام داده ایم.


پایان پیام/

 

کد خبر 367880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha