مظاهر حجاب و عفت در جامعه نمود بیشتری یابد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت سنندج خواستار ترویج هرچه بیشتر آموزه‌های دینی و احکام شرعی در بین نسل جوان جامعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، ماموستا حیدر مصطفوی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ضرورت اقامه نمازهای جمعه و جماعت و حضور حداکثری مردم در اقامه این فریضه الهی اظهار داشت: تقویت مبانی دینی و ارزشی در جامعه زمینه‌ساز مقابله با هجمه‌های گوناگون فرهنگی و عقیدتی است.


وی افزود: توجه به مظاهر عفت و حجاب باید در جامعه به امری نهادینه‌شده تبدیل شود و بانوان با رعایت پوشش مناسب در این خصوص پیشرو باشند.


ماموستا مصطفوی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با هشدار به برخی بازاریان و صاحبان مشاغل در خصوص احتکار، گران‌فروشی و سود و ربا در امور معامله اظهار داشت: باید با اینگونه افراد برخورد جدی شود و مردم نیز در برابر این افراد کوتاه نیایند.


وی افزود: توجه به کسب روزی حلال از جمله امور مؤکد در آموزه‌های اسلامی بوده و علاوه بر تضمین سلامت خانواده‌ها زمینه‌ساز سلامت جامعه است.


امام جمعه موقت سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به رعایت حقوق زوجین و توجه ویژه به احکام ازدواج و طلاق اشاره کرد و افزود: باید با کسب علم و آگاهی مناسب و مشورت از علما و متخصصان این حوزه در مسیر تعالی هرچه بیشتر خانواده‌ها تلاش نماییم.


ماموستا مصطفوی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته خاطر نشان کرد: شکرگذاری برای امنیت و آسایش موجود با حفظ وحدت و انسجام داخلی و تلاش برای مقابله با هجمه‌های دشمنان میسر می‌شود لذا باید همه اقشار مردم با هوشیاری و بصیرت در این مسیر گام بردارند.


پایان پیام/
 

کد خبر 367957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha