توان مداحان برای بصیرت افزایی در جامعه به ویژه برای نسل جوان بکار گرفته شود

سرپرست اداره اوقاف استان تهران بصیرت افزایی را محور برنامه های این اداره در ماه های محرم و صفر برشمرد و خواستار استفاده از توان مداحان برای ایجاد بصیرت به ویژه در نسل جوان شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدیان، سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اعلام تدارک برنامه های گسترده ویژه ماه های محرم و صفر، به خبرنگار شبستان گفت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و امامزاده ها در استان تهران رویکرد اداره اوقاف این استان در اجرای برنامه های تداارک دیده شده در ایام عزاداری سالار شهیدان است.

وی با بیان این مطلب که دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته برای حضور در مراسم های عزاداری از دیگر تلاش های این اداره در ماه های محرم و صفر است، اظهارکرد: اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان تهران به ویژه مناطق محروم از طریق دعوت از 80 روحانی زبده از قم از دیگر برنامه های در دست انجام است که همزمان با نخستین روز از ماه سوگواری بر امام حسین(ع) آغاز می شود.

حجت الاسلام احمدیان با اعلام تدارک خاص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: آماده سازی بقاع متبرکه برای تجمعات مردمی و حرکات دسته جلسات عزاداری، برپایی نمایشگاه های مذهبی و بصیرت افزایی از طریق اجرای برنامه های خاص به ویژه پس از فتنه سال گذشته در عاشورای حسینی و استفاده بهینه از فضای عشق به اهل بیت(ع) در جامعه، از مهمترین برنامه ریزی های انجام شده است.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با ابراز امیدواری از استفاده مطلوب از فضای آماده جامعه در ایام عزاداری امام حسین(ع) ادامه داد: مبلغان و بقاع متبرکه تاثیرگذارترین ابزار در این راستا است که با بهره گیری آنها در مسیر صحیح می توان باتوجه به آمادگی جامعه درپی علاقه قلبی به آل الله، بستر بصیرت زایی را فراهم کرد.

وی درباره میزان استفاده از ظرفیت مداحان برای بصیرت افزایی در ایام محرم بیان کرد: ماه های محرم و صفر بهترین زمان برای ایفای نقش های اثرگذار توسط اقشار مختلف است، در این میان مداحان نیز از نقش مهم برخوردار هستند که می توانند با ارائه مباحثی مستند و متقن و بمتنی بر حقایق تاریخی می توانند با ایجاد بصیرت به ویژه در جوانان آنها را به مسیر صحیحی رهنمون شوند.

حجت الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: مداحان از اقشار بسیار اثرگذار در جامعه هستند که اداره اوقاف و امور خیریه همسو با آن درصدد بهره مندی و هدایت این توان به مسیر صحیحی برای تحولات مثبت جامعه به ویژه در ایام عزاداری بر سالار شهیدان است.
پایان پیام/


 

کد خبر 3680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha