تحقق 163 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان‌

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد کردستان از تحقق 163 درصدی جمع‌آوری زکات طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: جمع‌آوری 15 میلیارد تومان برای سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان، قنبر موسی‌نژاد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان در همایش آموزشی توجیهی مبلغین و تجلیل از موثرین زکات در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مریوان اظهار داشت: در کردستان به دلیل راهنمایی‌های بسیار مدبرانه رئیس شورای زکات استان و همراهی جامعه روحانیون شاهد رشد قابل توجه احیا و اجرای پرداخت زکات هستیم.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان سال گذشته بیش از 132 میلیارد و 96 میلیون و 615 هزار ریال زکات در استان کردستان جمع‌آوری شده که شاهد تحقق 163 درصدی تعهدات در این حوزه بوده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: تمام زکات جمع‌آوری شده در راستای رفع مشکلات نیازمندان و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در همان مکان‌های جمع‌آوری شده هزینه شده است.

 

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این استان خوشبختانه به دلیل همراهی و اعتماد خیرین به دبیرخانه شورای زکات هر ساله شاهد رشد قابل توجه پرداخت زکات در این استان هستیم.

 

مدیرکل کمیته امداد کردستان از تشکیل شوراهای زکات در تمام شهرها، روستاها، دهستان‌ها و بخش‌های استان خبر داد و گفت: جلسات شوراهای زکات با حضور روحانیون به صورت مرتب برگزار شده است.

 

وی افزود: با توجه به آیات قرآن مجید و با تلاش و راهنمایی‌های عالما‌ن دینی به ویژه ائمه جمعه و جماعت اقدامات قابل توجهی در راستای هدایت زکات جمع‌آوری شده به سمت فقرا هستیم.

 

موسی نژاد از تزریق 5 میلیارد تومان معادل‌سازی زکات از طریق دبیرخانه مرکز برای استان خبر داد و بیان داشت: این منابع در راستای کمک به نیازمندان و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی هزینه شده است.

 

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 700 پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان در حال اجرا و یا به بهره‌برداری رسیده است.
 

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه در سال گذشته از محل اعتبارات شورای زکات بیش از 800 میلیون تومان به مریوان تزریق شده است، تصریح کرد: در زمینه معادل‌سازی زکات از سوی دولت متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در منابع وجود داشت به تعهدات عمل نشد.

 

این مقام مسئول فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دبیرخانه شورای زکات استان عنوان کرد و افزود: 14 هزار نشست چهره به چهره توسط مبلغان و مسئولان زکات، 480 نشست زکات با حضور اعضای دبیرخانه شورا در شهرستان‌های مختلف و به‌کارگیری 160 مبلغ از جمله اقدامات دبیرخانه زکات استان در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی زکات در استان بوده است.

 

به گفته موسی‌نژاد، در حال حاضر بیش از 20 شهر و بخش استان زکات جمع‌آوری و با مدیریت شوراهای زکات در همان محل‌ها هزینه می‌شود.

 

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران کمیته امداد در سطح استان و همراهی جامعه روحانیون به عنوان رو‌سای شورای زکات افزود: اعتقادات دینی مردم استان و مشارکت بالای آنها در برنامه‌های امداد یکی از دلایل افزایش روند سالانه پرداخت زکات در این استان است که جای تقدیر دارد.

پایان پیام/

کد خبر 368027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha