یادواره شهدای بیسیم چی لشکر41 ثارالله برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: جانشین سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری یادواره شهدای بیسیم چی لشکر41 ثارالله با حضور خانواده های معظم این شهدا از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار محمد مطهری، جانشین سپاه ثارالله استان، صبح امروز(27 اردیبهشت)در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و نیز برگزاری یادواره شهدای بسیم چی استان مطالبی بیان کرد.


وی با توضیحی پیرامون منطقه عملیاتی بیت المقدس و نیروهایی که در این عملیات در قالب قرارگاه های قدس، فتح و نصر وارد نبرد شدند؛ اهداف این عملیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: آزادسازی خرمشهر، هویزه، جاده استراتژیکی خرمشهر-اهواز و نیز ریل آهن این محور از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس بود.


سردار مطهری با یادآوری رمز این عملیات که نام مبارک "یا علی بن ابیطالب (ع)" بود؛ تصریح کرد: خرمشهر سه بار اشغال شد که طی 2 بار با وساطت غربی ها آزاد شد اما در مرحله سوم با توان و بازوی مردم خود ما آزاد شد.


وی گفت: آزدسازی خرمشهر به جهت اینکه نماد تحمیل اراده جمهوری اسلامی در برابر متجاوز و اثبات برتری او (ایران)در جنگ بود؛ حائز اهمیت است و علیرغم اینکه همه زمینه ها برای گرفتن آن توسط دشمن فراهم بود اما صدام از مقوله مهمی چون رهبری و ولایت فقیه و حضور مردم همیشه در صحنه غفلت کرد.


سردار مطهری در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری یادواره شهدای بسیم چی لشکر 41ثارالله با همکاری مخابرات استان و همزمان با سالروز فتح خرمشهر خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 17 روز مذکور و با سخنرانی حجت الاسلام شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس برگزار می شود.


وی رونمائی از کتاب " برای دیدنم، ماه را نگاه کن" برگرفته از خاطرات همسر شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی، مسئول مخابرات لشکر41ثارالله در دوران دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه، اهدء تندیس شهدای بیسیم چی به 150 خانواده معظم شاهد از استان های کرمان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان را از دیگر برنامه های قابل ذکر در حاشیه این نمایشگاه عنوان کرد.


مطهری با اشاره به شعار سال، مهمترین برنامه های سپاه استان در این زمینه را برگزاری یادواره های شهدای: توپخانه، مداح، تدارکات و پشتیبانی، زرهی، طلاب و یادواره شهدای دانشجو اعلام کرد که تا پایان سال جاری برگزار می شوند.


وی معتقد است ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برگزاری یادواره ها باعث ترویج مدیریت جهادی می شود.


این مسئول افزود: علاوه بر یادواره ها که به صورت ناحیه های و پایگاهی هم در شهرستان ها(حدود 300 یادواره)برگزار می شود؛ حلقه های صالحین، راهیان نور، دجال واره(مقابله با ماهواره به جهت مشکلات و مضرات خانمان سوز آن)نیز در راستای اقدامات ارشادی در سطوح مختلف بسیج در حال انجام است.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 368103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha