برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) جشنواره رضوی را ارتقاء می دهد

خبرگزاری شبستان:معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) را از برنامه‌های مهم دهه کرامت خواند و افزود: برگزاری این کنگره جشنواره ملی رضوی در استان را ارتقاء می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (27 اردیبهشت) در نشست چهارمین دوره جشنواره های فرهنگی و هنری دهه کرامت، از مسئولان ارشاد اسلامی استان به جهت فعالیت های ارزنده فرهنگی تشکر کرد.

محمدی کار در حوزه فرهنگ را سخت دانست و گفت: با توجه به مهم بودن این حوزه، سختی از دو جهت مهم است یکی از این لحاظ که در دو جبهه باید تلاش کرد که اهمیت قضیه را فرمان نوروزی مقام معظم رهبری مشخص کرد.

وی یکی از این جبهه را فرهنگ سازی داخلی در کشور دانست و افزود: متاسفانه آن طور که باید و شاید از فرهنگ اسلامی ایرانی خوب نتوانستیم استفاده کنیم.

این مسئول سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلات، ما مشکلات فرهنگی است که به عنوان واقعیت باید اعتراف کنیم و سعی و تلاش مضاعف شما را می طلبد.

محمدی حوزه فرهنگ را بستری برای توسعه پایدار و توسعه همه جانبه استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و ادامه داد: باید در این حوزه بر اساس فرمان و ضرورتی که توسط مقام معظم رهبری صادر شده بتوانیم در تقویت فرهنگ و باورهای دینی و ملی تلاش کنیم .

وی خاطرنشان کرد: جبهه دوم که وظیفه سنگینی را برعهده مسئولان فرهنگی قرار می دهد این است که امروز ارتباطات نزدیک در دنیا وجود دارد و تهدیدها و آسیب هایی را که در ادوار مختلف مقام معظم رهبری فرمودند، قطعا با وجود این همه تهدیدهای فرهنگی که وجود دارد، کار مسئولان فرهنگی را سخت می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که باید ظرفیت ها و توانمندی هایی که در حوزه هویت دینی و ملی داریم را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: آسیب های فرهنگی را که امروز متوجه نظام ماست این حساسیت را بیشتر می کند که در این حوزه فعالیت مضاعفی داشته باشیم.

محمدی در ادامه برگزاری جشنواره رضوی را به عنوان یکی از فعالیت ارزنده در سال های گذشته یادآور شد و افزود: با توجه به این که جشنواره های متعددی در فالب جشنواره بین المللی رضوی در استان برگزار می شود دامنه و گستردگی هیچ کدام از جشنواره ها به اندازه جشنواره رضوی نیست.

وی با بیان این که این جشنواره همه مناطق استان را پوشش می دهد، یادآور شد: اهمیت و برجستگی این جشنواره نسبت به جشنواره های دیگر در این است که امسال جشنواره ملی بی بی حکیمه (س) نیز برگزار می شود و این کار را سنگین تر و با اهمیت تر می کند.

این مسئول سیاسی و امنیتی با بیان این که دستگاه های مختلف با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ماه ها قبل در زمینه برگزاری باشکوه جشنواره رضوی فعالیت می کنند، اظهار امیدواری کرد جشنواره ای در خور شان حضرت بی بی حکیمه (س) برگزار شود.

محمدی ابراز داشت: این جشنواره می تواند جشنواره رضوی که در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود را در سطح ملی برجسته و جایگاه استان ما را در برگزاری جشنواره ها ارتقاء دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با وجود حضور افراد متعددی که از حوزه های مختلف خلیج فارس حضور پیدا می کنند، انشالله پیام مقام معظم رهبری را به عنوان حرم چهارم اهل البیت (ع) بتوانیم بگیریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کار مجوعه فرهنگ و ارشاد اسلامی را در اجرای برنامه های فرهنگی ارزشمند دانست و گفت: مدیرکل ارشاد استان و مدیران شهرستانی فارغ از این که فعالیت هایی در خور شان حضرت بی بی حکیمه (س) و امام رضا (ع) انجام می دهند، باید بتوانند با همکاری و هم فکری دیگر نهادها کنگره ای در شان این بزرگوار ( بی بی حکیمه) برگزار کنند.

پایان پیام/

 

کد خبر 368219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha