شناسایی بیش از 16 هزار معلول در استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان زنجان از شناسایی 16 هزار و 660 معلول در استان زنجان خبر داد و گفت: اطلاعات 2 هزار و 460 معلول در نرم افزار ICF پایش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مرتضی مکاریان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز(27 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی 16 هزار و 660 معلول در استان زنجان اظهار کرد: تاکنون اطلاعات 2 هزار و 460 معلول در این نرم افزار پایش شده است.


وی از صدور کارت شناسایی الکترونیکی برای معلولان خبر داد و افزود: با استقاده از این کارت معلولان می توانند از خدمات در نظر گرفته شده برای این قشر حتی در عرصه های فراملی برخوردار شوند.
 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در نرم افزار ICF شدت معلولیت هریک از معلولان شناسایی و براساس آن از خدمات ارائه شده برخوردار می شوند، افزود: تعیین شدت معلولیت در کمیسیون های پزشکی می تواند در معافیت خدمت سربازی موثر باشد.


مکاریان به طرح توانبخشی مبتنی برای خانواده در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در زمینه توزیع وسایل کمک توانبخشی با رشد 81 درصدی مواجه بودیم.
 

به گفته وی 487 معلول از خدمات مراکز توانبخشی روزانه و 509 معلول از خدمات مراکز توانبخشی شبانه برخوردار هستند.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 14 میلیارد و 697 میلیون یارانه برای مددجویان در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سنوات گذشته با رشد 1025 درصدی مواجه بود.
 

وی همچنین از راه اندازی مرکز توانبخشی در استان زنجان با مساعدت خیرین خبر داد و افزود: این مرکز شهریور امسال به بهره برداری می رسد.
 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مناسب سازی 248 باب از منازل مددجویان خبر داد و افزود: این طرح در سال جاری نیز با شدت در حال پیگیری است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 368292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha