آثار اجتماعی پرداخت زکات در جامعه بی بدیل است

خبرگزاری شبستان: استاندار آذربایجان غربی، با بیان اینکه فریضه پرداخت زکات باید در جامعه نهادینه شود، گفت: پرداخت زکات آثار مثبت و سودمندی در جامعه را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، امروز(28اردیبهشت) در همایش مبلغین و عاملین زکات استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و شورای زکات کشور در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، گفت: با توجه به جایگاه و اهمیت زکات در دین مبین اسلام و فعالیت های فرهنگی صورت گرفته و امور مربوط به احیای دین که توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و احیاگر دین و نائب برحق ایشان حضرت آیت الله خامنه ای در طول 35 سال گذشته در این خصوص هر روز شاهد استقبال از این فریضه و پرداخت زکات و اقامه نماز هستیم.


وی، به وجود برخی مسائل و مشکلات از جمله مشکلات ازدواج جوانان روستایی اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل و تسهیل مسائل مربوط به ازدواج جوانان روستایی از محل زکات بخشی به این امر اختصاص یابد و اعلام آمادگی می کنم که در این صورت به همان اندازه اعتباری برای حل این مشکل در نظر گرفته شود.


این مسئول افزود: هنجارهای جامعه ما از ناهنجاری های آن بیشتر است و به حق است اگر بگوییم در سایهانقلاب، ما کشوری پیش تاز در زمینه دین و اندیشه و فرهنگ و علم هستیم.


در ادامه مراسم، حسین زاده، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی، گفت: در سال جاری 116 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است که تا امروز پاسخگوی 80 درصد نیاز فقرا بوده است.


وی تصریح کرد: در سال 92 35درصد افزایش درآمد حاصله از زکات را در استان شاهد بودیم.


گفتنی است، این مراسم با حضور بیش از 1200 روحانی و مبلغ زکات تا اذان ظهر در مصلی ادامه داشت.


پایان پیام/
 

کد خبر 368690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha