صلح و سازش 36/18درصدی پرونده ها در شعب شوراهای حل اختلاف سیستان

خبرگزاری شبستان: معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: 36 /18 درصد پرونده های ورودی در فروردین ماه به شعب شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد.

محمد رضا طاهری نسب، معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: در مجموع پرونده های وارده در فروردین سال جاری به شوراهای حل اختلاف سه هزار و 707 فقره پرونده بوده که از این میزان سه هزار و 387 فقره پرونده مختومه شده و 622 پرونده منجر به مصالحه شده است.
 

وی افزود: در مجموع 36/91 درصد کل پرونده ها در فروردین ماه مختومه و 36/18 درصد پرونده ها نیز منجر به سازش شده است.
 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: ایجاد سازش و حل اختلاف فی مابین متداعین یکی از مهم ترین اهداف تشکیل شورای حل اختلاف و شاید تنها مبنای تشکیل شورا می باشد، لکن در کنار این امر صلاحیت رسیدگی به صدور حکم بدون ایجاد سازش نیز پیش بینی شده است.
 

طاهری با بیان اینکه اعضای شورای حل اختلاف بدون هیچ گونه چشم داشتی در این نهاد مردمی فعالیت می کنند افزود: این اعضا افرادی متدین، مومن، پرتلاش و خدوم هستند.
 

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کرده است، افزود: حفظ کانون خانواده، زندان زدایی، تحقق عدالت ترحیمی، توسعه مشارکت مردمی برای حل و فصل امورات و کاهش مراجعات مردمی به مراجع قضایی از مهم ترین محاسن شوراهای حل اختلاف است.


طاهری ادامه داد:  هم اکنون 146 حوزه قضایی شورای حل اختلاف با 684 نیرو در استان فعالیت دارند که از این تعداد 73 شهری و باقی مانده روستایی هستند.

پایان پیام/

کد خبر 368712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرکی IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام انتخاب اقای محمد رضا طاهری به سمت معاون قضایی بر ملت سیستان و بلوچستان تبریک