توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با تاکید بر تدیر در قرآن

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری، بر تلاش در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تدبر در قرآن و اخلاقی سازی کردن هر چه بیشتر جامعه تاکید کرد.

حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری، امروز(29اردیبهشت) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد گفت: تلاش موسسات قرآنی برای اشاعه و نشر فرهنگ قرآنی، مبارزه با خرافات و اندیشه های باطل، ایجاد زمینه فهم عمیق تر معارف قرآنی جوانان و فضا سازی قرآنی به منظور انس و ارتباط بیشتر با کلام الهی است.


وی تصریح کرد: این موسسات وظیفه رصد، شناسایی، جذب، ساماندهی، معرفی استعدادهای قرآنی و انتشار مفاهیم الهی را بر عهده دارند.


گنجی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اھﻤﯿﺖ و ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻗﺮآن در اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ اظهارداشت: ﻗﺮآن ﮐﺮﯾﻢ در ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﻧﻘﺶ اﺳﺎﺳﯽ داﺷﺖ اﻣﺮوز ﻧﯿﺰ در ﺗﺜﺒﯿﺖ و اﺳﺘﻤﺮار اﻧﻘﻼب ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ ﮐﺘﺎب آﺳﻤﺎﻧﯽﻣﺤﻮر ﺑﺎﺷﺪ.


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری افزود: ﺑﺮای ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮهنگ ﻗﺮآﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ اﺑﺘﺪا ظﺮﻓﯿﺖ های اﯾﻦ ﺣﻮزه را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﮐﺮد و ﺳﭙﺲ ﺑﺮای اﺟﺮاﯾﯽ ﮐﺮدن اهداف ﻗﺮآﻧﯽ اﻗﺪام ﻋﻤﻠﯽ اﻧﺠﺎم داد چرا که تمامی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻓﺮھﻨﮕﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺳﯿﺎﺳﯽ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ در آن ﻣﻄﺮح ﺷﺪه اﺳﺖ.


وی با بیان این‌که محدودیتی برای فعالیت‎های قرآنی در کشور وجود ندارد، بیان کرد: بدون تردید به هر میزان در توسعه فرهنگ قرآنی هزینه شود، در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان آمادگی بیشتری کسب شده و می‎توانیم به قله‎های سعادت رهسپار شویم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ارائه راه‌حل‌های مناسب برای ارتقای سطح آموزش قرآن در مؤسسات با توسعه شیوه‌های برنامه‌ریزی و ارزشیابی برنامه‌ها و همچنین استفاده از تجارب موفق در این زمینه تاکید و بررسی شیوه‌های تعامل مؤسسات آموزش قرآن با محیط اجتماعی و اقتصادی خود، مشارکت در توسعه، تقویت روند بهره‌مندی از فن‌آوری‌های جدید برای آموزش قرآن را ضروری دانست.


پایان پیام/
 

کد خبر 368939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha