14بانوی فعال قرآنی تجلیل می شوند

خبرگزاری شبستان: همزمان با سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی 7 خرداد ماه در 12 عرصه برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان، معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری پنجمین همایش بانوان فعال قرآنی که امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در سازمان اوقاف برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی از ساعت 9 تا 13 چهارشنبه، هفتم ‌خردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
دبیر این همایش عنوان کرد: آغاز برگزاری همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی که هم‌اکنون پنجمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد زمانی بود که رهبر معظم انقلاب مطالبی را درباره جامعه قرآنی بانوان عنوان کردند و ایشان در سخنان خود فرمودند؛ باید کاری کنیم که قرآن در زندگی ما تجسم عینی پیدا کند و همچنین ادامه دادند؛ اگر زنان با قرآن مأنوس شوند بسیاری از مشکلات جامعه ما حل می‌شود.


وی ادامه داد: راهکاری که برای رفع خلاء‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های موجود در جامعه وجود دارد انس بیشتر با قرآن و معرفی چهره‌های قرآنی به جامعه است تا چهره‌های قرآنی که سال‌های سال در حوزه قرآن فعالیت مستمر داشته‌اند به عنوان الگویی در جامعه شناخته شوند.
فرزانه با بیان اینکه همایش بانوان فعال قرآنی طی سال‌های گذشته بسیار موفق بود، عنوان کرد: طی چهار دوره گذشته که این همایش برگزار شد چهره‌های قرآنی زیادی از میان بانوان فعال قرآنی به جامعه معرفی شدند که امیدواریم این روند از این پس نیز با موفقیت و به خوبی دنیال شود.
وی درباره اهداف برگزاری همایش بانوان فعال قرآنی گفت: شناسایی و تقویت روحیه نوآوری در رشته‌های قرآنی و تجلیل از تفکرات و روش‌های برتر بانوان قرآنی در مناطق مختلف کشور و معرفی و تجلیل بانوان قرآنی از جمله اهدافی است که در برگزاری همایش بانوان فعال قرآنی دنبال می‌شود.


مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با یادآوری اینکه وظیفه ما در سازمان اوقاف، شناسایی بانوان فعال قرآنی و معرفی این ظرفیت قرآنی به جامعه است، ادامه داد: طی سال‌های گذشته بانوان توفیقات بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته‌اند که البته این توفیقات در عرصه قرآن کمتر به نمایش گذاشته شده است.
وی گفت: طی تعاملاتی که با تمامی موسسات و مراکز قرآنی کشور داشته‌ایم در پنجمین همایش بانوان فعال قرآنی بیش از دو هزار نفر از نخبگان و فرهیختگان قرآنی که منشأ خیر و برکات زیادی در جامعه بوده‌اند حضور پیدا می‌کنند و همچنین در این مراسم از 14 بانوی فعال قرآنی تجلیل می‌شود.
14 بانوی قرآنی در 12 عرصه تجلیل می‌شوند
فرزانه با یادآوری اینکه پنجمین همایش بانوان فعال قرآن در 12 عرصه و از 14 نفر تجلیل می‌کند، عنوان کرد: علاوه بر 12 بانون فعال قرآنی که در 12 عرصه این همایش تجلیل می‌شوند دو موسسه و مرکز قرآنی فعالی که در زمینه تربیت بانوان قرآنی گام‌های خوبی برداشته و موفقیت‌های خوبی داشته‌اند نیز معرفی و تجلیل می‌شوند.


وی درباره 12 عرصه‌ای که بانوان قرآنی در این عرصه‌ها شناسایی شده و به جامعه معرفی می‌شوند، گفت: «ایثارگری و فداکاری»، «حفظ قرآن»، «داوری قرآن»، «پژوهش‌های قرآنی»، «آموزش‌های قرآنی»، «تبلیغ و ترویج قرآن»، «مدیریت قرآنی»، «فعالیت‌های هنری قرآنی»، «نرم‌افزار قرآنی»، «خانواده قرآنی»، «دارندگان رتبه‌های قرآنی» و «واقف قرآنی» از جمله عرصه‌هایی هستند که بانوان فعال قرآنی در آنها شناسایی شده و تجلیل می‌شوند.
وی ادامه داد: در حوزه «فعالیت‌های هنری قرآنی» نیز رشته‌های خطاطی، تذهیب، نگارش فیلم‌نامه قرآنی، نمایشنامه، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم‌های قرآنی و... مدنظر است و در حوزه «نرم‌افزار قرآنی» نیز بانوانی که به تولید و طراحی سایت‌ها و وبلاگ‌های قرآنی، فعالیت در سایت‌ها و رسانه‌های قرآنی پرداخته‌اند معرفی و تجلیل می‌شوند.
فرزانه عنوان کرد: یکی دیگر از حوزه‌های پیش‌بینی شده «خانواده قرآنی» است که در این بخش نیز یک بانوی قرآنی که در کنار فعالیت‌های قرآنی خود موفق شده یک خانواده قرآنی تربیت کند و اعضای خانواده او قاری و حافظ قرآن هستند یا توفیقات خوبی در این عرصه داشته‌اند معرفی و تجلیل می‌شود.


وی ادامه داد: در عرصه «دارندگان رتبه‌های قرآنی» نیز بانوانی که رتبه‌های برتر مسابقات استانی و کشوری قرآن و المپیادهای قرآنی را کسب کرده‌اند مورد توجه قرار می‌گیرند و در کنار آن، طلاب برتر، ورزشکاران حافظ قرآن و... نیز در نظر گرفته می‌شوند.
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف افزود: در بخش «واقفان قرآنی» نیز بانوانی که اقداماتی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی وقف انجام داده یا وقف قرآنی داشته‌اند، تجلیل می‌شوند.
وی در ادامه عنوان کرد: همچنین امسال در پنجمین همایش بانوان فعال قرآنی این امکان فراهم شده تا بانوانی که توان مالی زیادی نداشته و نمی‌توانند هزینه زیادی را به عنوان صدقه جاریه وقف کنند بتوانند با حضور در همایش قرآن‌‌هایی را وقف کنند و این بانوان می‌توانند هماهنگی برای وقف قرآن را با مسئولان مربوطه در روز همایش انجام دهند.
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف در پایان گفت: پنجمین همایش بانوان فعال قرآنی در حاشیه برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. مسابقات بین‌المللی قرآن نیز از پنجم تا 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.
پایان پیام/
 

 

کد خبر 368978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha