کمبود کلاس درس در 3 شهرستان خراسان جنوبی/ 638 کلاس درس نیاز است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به کمبود کلاس درس در شهرستان های بیرجند، فردوس و سرایان، گفت: تعداد 638 کلاس درس در این سه شهر نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد رضا بیگی امروز(30 اردیبهشت) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات تملک دارایی مربوط به آموزش و پرورش در سطح کشور 12 درصد است اما این میزان در خراسان جنوبی 7 درصد است.

 

 

وی افزود: لازم است این اعتبارات برای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزایش پیدا کند.

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات استانی این سازمان در سال گذشته 9 میلیارد و 677 میلیون تومان بوده است، گفت: از این میزان 42 درصد تخصیص یافته است.

 

 

بیگی اعتبارات ملی این سازمان در سال گذشته را نیز 22 میلیارد و 472 میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان 62 درصد آن تخصیص یافته است.

 

 

وی با اشاره به کمبود کلاس درس در شهرستان های بیرجند، فردوس و سرایان، یادآور شد: تعداد 638 کلاس درس در این سه شهر نیاز است که از این تعداد 76 کلاس آن ساخته شده و 158 کلاس در حال احداث است.

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این کلاس ها 11 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: از این میران 6 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، 3 میلیارد و 400 میلیون تومان از کمک خیران و یک میلیارد و 400 میلیون تومان از طرف مسکن و شهرسازی بوده است.

 

 

بیگی با اشاره به اینکه ساخت 425 کلاس درس دیگر باقیمانده است، متذکر شد: برای ساخت این کلاسها 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

 

وی از تعهد 13 میلیارد و 482 میلیون و 500 هزار تومانی خیران در شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان خبر داد و گفت: خیران در این جشنواره ساخت 37 مدرسه مشارکتی با 158 کلاس درس به ارزش 11 میلیارد و 553 میلیون تومان را تعهد کرده اند.

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی همچنین 129 مورد پول نقد و تجهیزات، مشارکت در ساخت 13 سالن و اهدای پنج قطعه زمین با 8 هزار و 402 متر را از دیگر تعهدات خیران در شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز برشمرد.

 

 

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در بیرجند 8 هزار و 500 فرهنگی و 48 هزار دانش‌آموز وجود دارد.

 

 

حمیدرضا رخشانی با اشاره به اینکه ساخت استخر شنای مناسب دانش‌آموزان استان در سال 90 مصوب شده است، گفت: این طرح هنوز اجرایی نشده و نیازمند است استانداری با ورود پیدا کردن در این زمینه، استخر شنای دانش‌آموزان در استان راه‌اندازی کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 369272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha