مجمع بازنشستگان و کانون فارغ التحصیلان راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: مجمع بازنشستگان از راه انداری مجمع بازنشستگان و کانون فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسعود شفیعی در بازدید از آموزشکده شهید شمسی پور تهران با تأکید بر اینکه علم و کاربرد باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، گفت: با کمک همه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای ،جایگاه واقعی این دانشگاه را در کشور ترسیم خواهیم کرد.


وی افزود: حفظ روحیه خود باوری رمز پیشرفت اساتید و دانشجویان است و البته همه مسئولان از جمله رییس جمهور و وزیر علوم اعتقاد خاصی به دانشگاه فنی و حرفه ای دارند و امید است با کمک این عزیزان این دانشگاه به جایگاه در خور شأن و شایسته آن برسد.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خطاب به دانشجویان با بیان اینکه شما باید به عنوان سفرای دانشگاه فنی و حرفه ای در مجامع علمی و مجلات معتبر حضور پیدا کنید تصریح کرد: بنده از ارتباط مستقیم با دانشجویان و نمایندگان انجمن های دانشجویی استقبال می کنم و تلاش خواهم کرد اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای بتوانند مقالات و مطالب علمی خود را در مجلات علمی و پژوهشی و پایگاه های دانشگاهی دیگر به ثبت برسانند.

 

دکتر شفیعی با اشاره به اینکه در صدد ایجاد آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز منطقه ای در کشور هستیم اظهار داشت: در همین مدت کوتاه از حضور بنده در دانشگاه فنی و حرفه ای، حدود یک میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه های برق و الکترونیک اختصاص داده شده است.


وی با تأکید بر جایگاه علمی آموزشکده شمسی پور، از دانشکده نبودن این مجموعه اظهار تعجب کرده و گفت: مراحل تغییر آموزشکده شمسی پور به دانشکده را با عنایت به توان علمی اساتید و حضور دانشجویان نخبه هنرستان های کشور در این آموزشکده، با اولویت در دستور کار قرار خواهیم داد.


دکتر شفیعی با اعلام اینکه اقدامات اولیه جهت جذب دانشجوی خارجی در آموزشکده های فنی و حرفه ای در حال انجام است، افزود: دانشکده و آموزشکده های شهرستان های همجوار با مرزهای کشور در آینده خواهند توانست از کشورهای همسایه، دانشجوی فنی و حرفه ای پذیرش کنند.


وی با بیان اینکه کارکردهای متفاوتی از دانشگاه در دوره های مختلف انتظار می رود خاطر نشان کرد : هم اکنون دانشگاه کارآفرین مد نظر است و برای تحقق آن ،باید حمایت هایی برای تولیدات دانشجویان فنی و حرفه ای صورت گیرد.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: استانداردها از وجود 6 تکنسین یا کاردان در ازای یک لیسانس خبر می دهد، در حالی که در کشور ما به ازای هر تکنسین حدود 10 فارغ التحصیل لیسانس داریم.

 

وی برداشت ذهنی کاردان یعنی کارگر را به لحاظ فرهنگی اشتباه دانست و گفت: در کشوری مانند ایران که در حال توسعه است نیاز به نیروی فوق دیپلم فنی و حرفه ای بیشتر از مقاطع تحصیلات دیگر است.


دکتر شفیعی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای تنها در تربیت دانشجوی کاردانی است بلکه با توجه به پیشرفت فناوری نسبت به گذشته، ما نیز باید به سمت توسعه کارشناسی فنی و حرفه ای و مقاطع تحصیلات تکمیلی حرکت کنیم.


وی با اشاره به افتخار آفرین بودن تحصیل دانشجویان کاردان وکارشناس در دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: یک کاردان با شغل و اثر گذار در کشور بهتر از یک پروفسور بدون شغل و فاقد اثر بخشی می باشد.

 

وی با اشاره به انجام طرح های ملی توسط دانشگاه ها و توان علمی و اجرایی دانشگاه فنی و حرفه ای در این خصوص خاطر نشان کرد: برنامه ما این است که دانشگاه فنی و حرفه ای توسط اساتید و دانشجویان خود بتواند مسئولیت انجام بخشی از پروژه های حوزه های نظامی ،مخابراتی و انرژی را عهده دار شود و در این موضوعات مانند دانشگاه های طراز اول مشارکت کند.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با تأکید بر متعادل سازی دروس هنرستان ها و دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای افزود : با توجه به 320 هزار فارغ التحصیل هنرستانی و ظرفیت 80 هزار نفری دانشگاه فنی و حرفه ای ،بر خلاف دانشگاه های نظری که گفته می شود توسعه کمی نباید داشته باشند ما باید بتوانیم با توسعه امکانات دانشگاه نسبت به جذب فارغ التحصیلان هنرستان ها اقدام کنیم.


دکتر شفیعی با اشاره به کمک دولت و مجلس در خصوص اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت : همه باید با انسجام و نمایش توانمندی های خود ، دولت را متقاعد کنیم که با صرف بودجه در این دانشگاه و تربیت نیروی فنی و حرفه ای می تواند بخش بزرگی از معضل بیکاری را حل کند.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره بر اینکه انتظار ما از مدرسان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، صرفاچاپ مقاله ISI نیست، افزود: ساز و کارها و معادل سازی هایی برای ارتقای مدرسین باید تعریف شود که برای مثال مستند سازی ، تدوین، ایجاد و راه اندازی یک آزمایشگاه ،گارگاه و یا تولید یک محصول با ارزش به مثابه چاپ یک مقاله ISI و حتی با ارزش تر از آن منظور شود.


گفتنی است در پایان این مراسم سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از ساختمان آموزشی در دست احداث آموزشکده شهید شمسی پور بازدید کرد و برای تسریع و آماده سازی آن دستورات لازم را صادر کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 369663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha