نصب نماد میدان لؤ لؤ در نمایشگاه کتاب تهران

هم زمان با روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب و در حمایت از خیزش اسلامی مردم بحرین، نماد میدان لؤلؤ در مصلای حضرت امام خمینی (ره) نصب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در نمایشگاه به تمام تحولات جهان اسلام توجه شده است، گفت: نماد میدان لؤلؤ در فضای باز مصلی ایجاد شد.

 

وی تصریح کرد: البته غرفه‌ای هم به عنوان بحرین اختصاص داده شده است، این غرفه به شهید الفخراوی اختصاص دارد که قرار بود به عنوان ناشر در نمایشگاه شرکت کند. زندگی‌نامه این شهید در غرفه بحرین توزیع می‌شود تا بازدید کنندگان با او آشنا شوند.مقامات بحرین میدان لولؤ نماد اعتراضات مردمی را تخریب کردند و در توجیه این اقدام ادعا کردند که تخریب میدان لولؤ با هدف سبک کردن بار ترافیکی شهر صورت گرفته است و این مکان به چهارراه و نصب چراغ راهنمایی تبدیل خواهد شد.


میدان لولؤ (مروارید) از آغاز اعتراضات مردمی بحرین - از 14 فوریه - محل تجمع معترضان بود. این میدان پس از تاسیس شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، عربستان، قطر، امارات، عمان و کویت) و همزمان با برگزاری سومین اجلاس این شورا در بحرین در نوامبر 1982 میلادی افتتاح شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 36975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha