برگزاری 487 برنامه محوری در همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، از برگزاری 487 برنامه محوری به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد در همدان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمدجعفر زمردیان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان ظهر امروز(یکم خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: شهر خرمشهر 575 روز در دشمن بود و با تلاش های بی نظیر رزمندگان اسلام بیش از 5 هزار کیلومتر از این شهر آزاد شد.
 

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام 24 روز نبرد سخت برای دستیابی به پیروزی خرمشهر در روز سوم خرداد را داشته اند، افزود: این پیروزی موجب به شهادت رسیدن 6 هزار شهید والا مقام در کشور شد که تاکنون پیکر برخی از این شهدا به خاک ایران برنگشته است.
 

وی تصریح کرد: سوم خرداد ماه برگ زرین درخشانی از تاریخ ملت ایران را به خود اختصاص داده است و گنجینه ای از درس ها و تجربیات گرانبها است.
 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، اظهار داشت: امروزه باید برای اداره کردن کشورمان از تجربیات 8 سال دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت المقدس بهره گرفت.
 

زمردیان، خاطرنشان کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام باید از طریق تاکتیک های دفاع مقدس استفاده کرد و از تجارب گرانسنگ آزادگان، جانبازان و ایثارگران بهره گرفت.
 

وی با بیان اینکه 487 برنامه محوری در همدان برگزار می شود، افزود: از این تعداد 195 مورد در بخش فرهنگی، 77 مورد در اطلاع رسانی و تبلیغات، 55 مورد ورزشی، 31 مورد هنری، 5 مورد اجتماعی و 2 مورد عمرانی است.
 

وی گفت: همچنین به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد هر رسانه ای که تحلیل درستی از وقایع روز ایثار و مقاومت و پیروزی خرمشهر داشته باشد جوایز نفیسی اهدا می شود.
 

زمردیان، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین نقش اقوام و اقشار مختلف جامعه در حفظ نظام اسلامی، افزایش بصیرت افزایی، تبیین و تحلیل شکست دشمن، توجه کمی و کیفی در تولید برنامه های فرهنگی در رده های سنی مختلف از اهداف بزرگداشت برنامه های سوم خرداد است.
 

وی با بیان اینکه بیشترین برنامه با 297 مورد در سطح مرکز استان همدان برگزار می شود، افزود: این در حالیست که شهرستان های بهار و رزن 32 عنوان برنامه و ملایر 24 برنامه را برگزار خواهند کرد.
 

راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس کشور در همدان


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان همدان ابراز کرد: تبیین نقش مراجع عظام در حماسه آفرینی سوم خرداد، آذین بندی شهر، اعزام مبلغان به روستاهای فاقد روحانی، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس، اعزام راویان به مدارس از مهم ترین اقدامات به مناست سوم خرداد است.
 

زمردیان، اظهار داشت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان برای نخستین بار در سطح کشور با 700 جلد کتاب به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد در همدان راه اندازی می شود.
 

وی از رونمایی از سه کتاب تحت عناوین غلام حسین باش، سفیران نور و بالاخره آمد به فضل الهی در طی این هفته با حضور مسئولان خبرداد.
 

تخصیص 700 میلیون تومان اعتبار به یادمان شهدای گمنام دشت میشان


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، گفت: برای تکمیل و تجهیز یادمان شهدای گمنام دشت میشان 700 میلیون تومان از سوی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور اختصاص داده شده است.
 

وی افزود: استان همدان به عنوان پایلوت گردشگری دفاع مقدس شناخته شده است و این مهم نشان دهنده تلاش رزمندگان در حوزه دفاع مقدس می باشد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 369841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha