سهم خیرین در آموزش و پرورش/ تحصیل بیش از 12 میلیون دانش آموز در کشور

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمک های قابل توجه خیرین مدرسه ساز به نظام آموزش و پرورش، گفت: هم اکنون 12و نیم میلیون دانش آموز در کشور تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز(اول خرداد) در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به شعار سال بیان داشت: مقام معظم رهبری، فرهنگ را ریشه و مبنای اقتصاد دانسته اند، از این رو آموزش و پرورش در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ تکلیف سنگینی بر عهده دارد.


وی با بیان اینکه به طور کلی یکی از کارکردهای آموزش وپرورش در دنیا انتقال فرهنگ محسوب می‌شود؛ بیان داشت: به همین دلیل فرهنگ به ما هویت می‌بخشد و می‌توان گفت جامعه بی‌فرهنگ فاقد هویت است.

 

فانی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان، گفت: این مراسم جهت قدردانی از خیرین که نهضت بزرگی در کشور ایجاد کرده‌اند برپا شده است و خیرین مدرسه‌ساز در فرآیند تعلیم و تربیت نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند چراکه از بدو پیروزی انقلاب تاکنون موفق شده‌اند به طور میانگین روزانه هفت ونیم کلاس درس بسازند.


وی با تأکید بر اینکه اگر در سال‌های گذشته مدرسه‌ خیری به نام دیگری نامگذاری و یا بر خلاف تمایل آن خیر تغییر نام یافته است باید اصلاح شود؛ افزود: امیدواریم خیرین همچنان در امور آموزش و پرورش به ما بپیوندند.


فانی با اشاره به اینکه در استان کرمان خیرینی وجود دارند که نه تنها مدرسه می‌سازند بلکه هزینه‌های اداره آن را نیز پرداخت می‌کنند؛ گفت: در بحث مقاوم‌سازی مدارس و اداره آنها، احداث مدارس شبانه‌روزی و همچنین ساخت خوابگاه برای مدارس روستایی جهت بهره‌برداری و کمک خیرین اعلام آمادگی می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحصیل 12 و نیم میلیون دانش‌آموز در کشور تصریح کرد: در حال حاضر دو میلیون و100 هزار دانش‌آموز در مدارس خیرساز در حال تحصیل هستند و این اقدام فایده‌ای بلند مدت دارد زیرا خیری که اقدام به ساخت مدرسه می‌کند و روزی از دنیا می‌رود ثواب این کار همچون صدقه جاریه برای وی خواهد ماند.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: تعداد 6هزار مدرسه نیمه ساز در کشور وجود دارد که 200 مورد مربوط به استان کرمان است؛ بنابراین از خیرینی که تمایل به اتمام این فضاهای آموزشی دارند دعوت به عمل می‌آید.


فانی گفت: بیش از 30 هزار کلاس درس آماده تکمیل است و در صورتی که خیرین وارد شوند در ابتدای مهرماه این میزان به مجموعه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش افزوده خواهد شد.


فانی ادامه داد: باتوجه به اینکه بار تعلیم و تربیت سنگین بوده و یک وزارتخانه به تنهایی قارد به اداره آن نیست از این رو یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، توسعه مشارکت است یعنی جهت جذب مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه، مشارکت اولیا در اجرای برنامه‌ها و همچنین حضور و مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش اعلام آمادگی می‌شود.

 

 


پایان پیام/

کد خبر 369876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha