ما رهروان پنج حرف سرخیم!( ش ه ا دت)/ولایت پنج+یکمان است

خبرگزاری شبستان: در آستانه سوم خرداد،مراسم یادواره 15شهید گلگون کفن مهدیه(ناحیه غرب شهرکرد) برگزار شد. <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام سیدرضا عبدالله زاده، یکی از اساتید حوزه شب گذشته"1خرداد" در مراسم یادواره 15شهید گلگون کفن مهدیه(ناحیه غرب شهرکرد)که با حضور خانواده معظم شهداء، مسئولین، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خیل کثیر مردم ولایتمدار در سالن ورزشی شهداء این شهر برگزار شد،با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تسلیت ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، گفت: یکی از مشکلات ما امروزه این است که تعریف درستی از عباراتی که در زندگی ما و دیانت ماست، نداریم.


وی، افزود: تصور ما این است که زیبایی نسبی است و به همین دلیل است که دچار تشویش می‏شویم.


وی، واژه های شهادت، لذت، زیبایی را مثال زد و اظهار داشت: شهداء "فاستبقوالخیرات " بودند و گوی سبقت را از ما ربودند.


خطیب این مراسم معنوی، یادآور شد: خداوند زیبایی را آفریده و او صانع و خالق زیبایی است و زیبایی را دوست دارد و ما نیز باید ببینیم که خداوند متعال چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی در راستای خواست اوست و آنگاه همانگونه عمل کنیم.


وی، با طرح این مسئله که خداوند فرموده من انسان را دوست داشتم و به خاطر سجده نکردن شیطان به انسان، وی را از درگاه خود راندم؛ بیان داشت: ما باید بررسی کنیم و ببینیم رابطه ما با شیطان که رانده شده از درگاه قرب خداوند است، چگونه است؟


حجت الاسلام عبدالله زاده، گفت: دو گونه ولایت در عالم وجود دارد؛ولایت نور و ولایت نار؛ ولایت روشنایی و ولایت ظلمت. پس باید با قرار گرفتن در زیر چتر عنایت الهی به زیبایی مورد خواست خداوند برسیم.


وی، زیبایی از منظر حضرت زینب سلام الله علیها را توصیف کرد و افزود: مادران و پدران شهدای ما با تأسی از حضرت زینب سلام الله علیها، شهادت فرزندان خویش را زیبا می دانند و به این زیبایی افتخار می کنند.


ناطق مراسم، یادآور شد: صبر در بلایا و گرفتااری ها و راضی بودن به آنچه خداوند برای ما می خواهد، همان الگو گرفتن از اسوه صبر حضرت زینب (س) است.


وی، شهید، را کسی دانست که مقام توحید را درک کرده و اظهار داشت: توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین (ع) از ویِژگی های شهدایی همچون شهید برونسی، شهید همت و ... می باشد.


عبدالله زاده با اشاره به خاطراتی از سرداران شهید برونسی و همت، فضایل شهدا را یادآور شد و با ذکر توسل به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سخنان خود را خاتمه داد.


گفتنی است: ‌مداحی، پخش کلیپ فاتحان خرمشهر، رونمایی از تمثال مبارک 15شهید مهدیه و حضور در گلزار شهدای این شهر و گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های این مراسم معنوی تحت عنوان" ما رهروان پنج حرف سرخیم!( ش ه ا دت) " بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 369948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha