گرامیداشت فتح خرمشهر حرکت عظیم فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر یک حرکت عظیم فرهنگی ارزشمند و پویا است.

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه مردم شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر تاکید کرد: آثار و دستاوردهای حماسه سوم خرداد مصادف با آزادسازی و فتح خرمشهر برای جوانان و نوجوانان جامعه تشریح و تبیین شود.

 

وی با تاکید اینکه گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر یک حرکت عظیم فرهنگی ارزشمند و پویا است، افزود: واگویه های این حماسه بزرگ تاریخ، سدی محکم و استوار در برابر ناهنجاری های تحمیلی غرب و دشمنان اسلام است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به نقش مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران خاطرنشان کرد: برنامه های مناسب و در شان شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس راهی مطمئن و ایمن برای قدردانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین دفاع از ارزش های دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه سوم خرداد سند محکمی از گذشته بعد از انقلاب برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، اظهار کرد: در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی، غیور مردان و دلاورمردان ارتش، سپاه، بسیج و آحاد مردم حماسه دفاع در برابر جنگ نابرابر را آفریدند و حال این وظیفه ماست که از این افتخار به نحو احسن پشتیبانی کنیم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: در سالروز این روز مهم و حماسی، ‌دیدار از خانواده های شهدا،‌ جانبازان و آزادگان که در فتح خرمشهر،‌ حماسه آفریدند در اولویت برنامه ها قرار بگیرد.

 

وی به نقش اساسی و مهم رزمندگان مازنی در این حماسه عظیم و سترگ اشاره کرد و گفت: مازندران شهدا و ایثارگران فراوانی را تقدیم این نظام کرده است که از مهمترین این ایثارگری می توان به حماسه بزرگ سوم خرداد اشاره داشت که با جان فشانی در راه اسلام و نظام دلاورانه جنگیدند و شهید شدند.

 

آیت الله طبرسی با تاکید بر تلاش جهت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان، اظهارکرد: دشمن در طول سی وپنج سال گذشته با ایجاد فتنه های مختلف و شبیخون فرهنگی درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

 

وی اذعان کرد: وجود کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این جنگ سخت و طاقت فرسا به خوبی احساس می شود و مدیران مسئول بایستی با ارائه برنامه های نوین و آگاهی بخشی درست و به موقع در خصوص جذب و راهنمایی قشر حساس جامعه مجدانه بکوشند و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به ترویج و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ابراز کرد: باید فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و سبک زندگی دینی در جامعه به رونق خاص خود برسد.


پایان پیام/

کد خبر 370073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha