ضرورت گرامیداشت سوم خرداد به عنوان یک باور فرهنگی

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیته مردمی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در مازندران بر برگزاری باشکوه تر برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یک باور فرهنگی در سال فرهنگ تاکید کرد.

محمدفوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران و رئیس کمیته مردمی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استان امروز(3خرداد) در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به ملی بودن روز 3 خرداد، برگرامیداشت این روز بزرگ همچون اعیاد نوروز و سایر اعیاد دیگر تاکید کرد.


وی با بیان اینکه آزادسازی شهر استراتژیک خرمشهر برای ایران اسلامی یک اتفاق بس عظیم و به نوعی هویت است، گفت: دیار علویان استان مازندران در عملیات بزرگ آزادسازی خرمشهر 230 شهید تقدیم نظام کرده است که این افتخار بزرگی است.


فوقی با اشاره به نقش اثرگذار استان مازندران در حماسه فتح خرمشهر، یادآورشد: برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از پنجشنبه اول خرداد ماه با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری در سطح روستاها و شهرهای این استان آغاز شده است.

 

برگزاری 24عنوان برنامه شاخص گرامیداشت فتخ خرمشهر در مازندران

وی با اشاره به برگزاری 24 عنوان برنامه شاخص همزمان با سوم خرداد در دیار علویان، گفت: همایش خاکیان افلاکی با حضور شاعران درآمل، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی به همت تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی، برگزاری مسابقات ورزشی با تفنگ بادی در کانون های مساجد نکا، برپایی محافل قرآنی با همکاری موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی و هنری در بهشهر و بابل، نمایش فیلم کوتاه توسط بسیج هنرمندان در قائمشهر و اجرای نمایش خیابانی ارثیه خاک در تنکابن و ساری با همکاری بسیج هنرمندان از جمله این برنامه‎ها است.


رئیس کمیته مردمی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در مازندران همچنین به برپایی ایستگاه صلواتی به عنوان برنامه مشترک کانون های مساجد و بسیج هنرمندان در ساری اشاره کرد و افزود: گرامیداشت سوم خرداد نیز در 30امامزاده شاخص استان مازندران برگزار می شود.

 

برپایی مسابقات قرآنی در 350 موسسه قرآنی و 150خانه نور روستایی

وی با اشاره به برگزاری همایش ایثار و مقاومت در امامزاده قاسم بابل، ادامه داد: برپایی مسابقات قرآنی در 350موسسه قرآنی و 150خانه نور روستایی، تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس در پنبه چوله ساری، دیدار با علما توسط کانون های مساجد و موسسات قرآنی بهشهر، ارسال پیامک های شادباش آزادسازی خرمشهر، آذین بندی مساجد، برپایی نمایشگاه نرم افزارهای چندرسانه ای در کانون شهید هاشمی نژاد بهشهر، برگزاری همایش بزرگ فداییان فاتح در کانون های مساجد نور، برپایی شب خاطره و شعر در کانون های فرهنگی و هنری عباس آباد از دیگر برنامه های سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در مازندران است.


فوقی برپایی نمایشگاه عکس در کانون فرهنگی و هنری اخلاص قائمشهر، پخش کلیپ و نماهنگ عملیات فتح خرمشهر در کانون شهید چمران قائمشهر، برگزاری شب خاطره در کانون علامه حسن زاده محمودآباد، برپایی همایش بسیجیان در کانون فرهنگی و هنری آل یاسین فریدونکنار، حلقه های معرفتی، تجلیل از ایثارگران در کانون پیامبراعظم(ص)، برگزاری مسابقه قرآنی در کانون امام رضا(ع) گلوگاه، برپایی خیمه های معرفت، را از برنامه های کمیته مردمی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در مازندران برشمرد و گفت: ترویج و تعمیق ایمان، ایثار، مقاومت، پرهیز از اختلاف و داشتن وحدت از عوامل زنده شدن خونین شهر در برنامه های سوم خرداد لحاظ شده است.


وی با اشاره به تاکیدات نوروزی مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ، اذعان داشت: سالروز آزادسازی خرمشهر که یک باور فرهنگی است امسال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.

 

فوقی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازخوانی وصیتنامه شهدا که برای زنده نگه داشتن دین اسلام، انقلاب و حفظ عفاف و حجاب در ایران اسلامی از جان خودگذشتن تنها راه برون رفت از مشکلات برآمده از تهاجم فرهنگی دشمن است که باید در این را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیش رویم.


پایان پیام/
 

 

 

 

کد خبر 370116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha