آزادسازی خرمشهر نقطه تحول جنگ تحمیلی بود

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، گفت: آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد نقطه تحول در جنگ تحمیلی، منطقه و جهان بود

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، صبح امروز(3 خرداد) در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح استان به مناسبت سوم خرداد، اظهار کرد: دشمن در جتگ نظامی علیه ملت ایران، برای محو کردن انقلاب اسلامی تغییر جغرافیای فیزیکی و سیاسی کشور را در برنامه خود قرار دارد.


وی، افزود: در جنگ تحمیلی دنیا یک طرف و جمهوری اسلامی اسلامی یک طرف قرار داشت و در یک مقطعی از زمان مردم موفق شدند سد راه هجوم دشمن شوند و در مقطع دیگری با سازماندهی نیروها، مقابل تجاوز دشمن ایستادگی کردیم و در زمانی دیگر نیز با تهاجم به دشمن و باز پس گیری مناطق اشغال شده موفق به راندن دشمن شدیم.


فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، ابراز کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه تحول در جبهه، در منطقه و جهان بود و اوضاع سیاسی را تغییر داد، و ورود به خاک کشور متجاوز به عنوان تنبیه دشمن به فرمان امام راحل از آزادی خرمشهر آغاز شد.


سردار حسینی، تصریح کرد: سوم خرداد روزی است که خرمشهر بعد از مدت های به آغوش میهن اسلامی بازگشت و مردان و زنان این سرزمین عاشقانه ایثار کردند، مردانه جنگیدند و شجاعانه به شهادت رسیدند.


وی، با بیان اینکه امروز باید راه سرخ شهیدان ادامه پیدا کند، افزود: پیروی ما ناشی از توکل به خدا، ایمان راسخ مردان و خودباوری و اعتقاد به ظرفیت های داخلی بوده و امروز هم باید بر هم نکات ارزشمند در مقابل تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمن توجه شود.


فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، یادآور شد: در دوران جنگ عراق نتوانست از اروند عبورکند اما رزمندگان اسلامی توانستند عبور کنند،13 کیلومتر پل شناور همان پل تاریخی بعثت از طلایه تا جزایر مجنون از نتایج توجه به ظرفیت، خوباوری و نوآوری نیروی انسانی ما بود.


سردار حسینی، افزود: دستیابی به تجهیزات به روز پیشرفته دنیا که در اختیار جمهوری اسلامی است و امروز صادر کننده تجهیزات دفاعی هستیم و از آمادگی کامل برای دفاع از کیان اسلامی برخورداریم که همه ناشی از توجه به خودباروی است.


وی، با بیان اینکه باید به ظرفیت های درون توجه شود، گفت: وحدت انسجام، چنگ زدن به حبل الهی، دفاع از آرمان های امام راحل و رهبر عزیر انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش هایمان عامل پیروزی است و این عوامل امروز باعث افتخار ما در دنیا شده است.


فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان سر تسلیم فرود آورده و به ناچار سر میز مذاکره حاضر شده اند و قدرت دفاعی و مردمی باعث این امر شده است که باید برای تداوم این مسیر در کنار مردم و پشت سر رهبری راه شهدا را ادامه داد.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 370171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha