اراده ملت ایران در مقابل نظام سلطه پیروز است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم شهرستان های دره شهر، بدره، دهلران و آبدانان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارداه ملت ایران اسلامی در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های نظام سلطه پیروز است.،

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، دکتر علی محمد احمدی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(3 خرداد) در مراسم صبحگاه نیروهای نظامی و انتظامی استان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: در آزادسازی خرمشهر، ملت ما ثابت کرد و نشان داده که در جنگ اراده ها، با اتکا به نیروی لایزال الهی، پیروز است.


وی، با بیان اینکه ملتی که خدا دارد پیروز است، افزود: آنچه که امروز همه ما به عنوان فرزندان ملت و پاسداران این مرز و بوم باید به آن توجه کنیم زمان شناسی و دشمن شناسی است که می تواند قدرت بیشتری در زمینه های مختلف به ویژه دفاعی و از همه مهم تر اقتصادی برای ما ایجاد کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ابراز کرد: در طول سه دهه گذشته دشمن تمام حربه های خود را برای مقابله گفتمان انقلاب اسلامی به کار گرفت که دست خالی برگشت، اما امروز دشمن در جبهه دیگری در مقابل ملت ما ایستاده که آنهم خاکریز اقتصادی است.


دکتر احمدی، با اشاره به اینکه عرصه اقتصادی حساس تر و هم گسترده تر است، تصریح کرد: جنگ امروز جبهه جنگ اقتصادی است که دشمن با تمام توان خود در جنگی ناآزموده در سطحی بسیار گسترده و باور نکردنی در مقابل ملت ما قرار گرفته که مدیریت آن نیازمند درایت، تعقل و تدبیر بیشتری است.


نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این نکته را از سال 87 به خوبی دریافتند 7 سال است به طور مکرر در نامگذاری سال ها به این امر تاکید داشته اند، اگر ما دنبال این هستیم که کشوری مستقل به عنوان آرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی داشته باشیم باید اقتصادی قوی و مقاوم داشته باشیم.


وی، با اشاره به اینکه ما در طول 8 سال دفاع مقدس به تبعیت از امام راحل در بزرگترین نبرد با نظام سلطه با سربلندی بیرون آمدیم، گفت: امروز نیز با در این جبهه جدیی باید مسیری دنبال کنیم که مانند دوران دفاع مقدس، پیروزی ماندگار با عزت و افتخار داشته باشیم.


دکتر احمدی، با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی، تصریح کرد: باید درک و فهم صحیح از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و با تمام ظرفیت ها و توانایی های داخلی در مقایل جنگ اقتصادی دشمنان ایستادگی و پیروز شویم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآور شد: دشمن در این مرحله، اول به دنبال شناسایی نقاط ضعف کشور است و دوم به دنبال ابزارهای اقتصادی است که با تهاجم به آن در یک نبرد فرسایشی ما را ساقط کند و باید هوشیار و بیدار باشیم و همانطوی که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.


نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، افزود: دشمن به سه تاکیتیک تحریم تجاری، جلوگیری از سرمایه گذاری و سرمایه برداری به دنبال محدود کردن ماست، تمام تلاش نظام سلطه با رصد مبادلات تجاری بر این بوده که تمام راه های ارتباط تجاری ما را با کشورهای مختلف مسدود کند، اما ما باید زیرک و هوشیار باشیم و به دنبال مسیرهای باشیم که اقتدار تجاری خود را اثبات کنیم.


احمدی، تصریح کرد: دشمن با جلوگیری از سرمایه گذاری ما در سایر کشورها است که می خواهد ما شریک تجاری نداشته باشیم، در جایی که توان سرمایه گذاری داریم با عقد قراردادهایی سرمایه گذاری ما را محدود کند و نتوانیم حضور سرمایه گذاری موفق داشته باشیم.


وی، تاکتیک دیگر دشمن در مقابل اقتصاد کشور را سرمایه برداری عنوان کرد و گفت: تاکتیک جدید و کثیف دشمن این است که با قوانین خودساخته و خلاف عرف بین الملل در کشورها و شهرهایی که سرمایه های ایران وجود دارد، آنها را مصادره کند تا مسیرهای مبادلات فرهنگی و تجاری کشور را مسدود کند.


نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مقام معظم رهبری با تیزبینی و تدبیر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که یک راهبرر عقلایی مبتی بر درون گرایی و برون نگری است و اگر ما می خواهیم به دنیا ثابت کنیم که زنده و بالنده هستیم باید اقتصاد مقاومتی را در همه زمینه ها اجرایی کنیم.


احمدی، توسعه گسترش و مشارکت با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان یکی از راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار کرد: دشمن ایران هراسی و دین هراسی را دستور اول خود قرار داد که باید با درایت ثابت کرده ایم که دین اسلامی دین منطق، گفتمان و احترام متقابل است.


وی، استفاده از ظرفیت های بین المللی و منطقه ای را از دیگر راهبردهای اقتصادی عنوان کرد و افزود: سازمان ملل و سازمان های عمومی جهانی متعلق به آمریکا نیست و متعلق به همه کشورهای جهان است و ما باید با گسترش نفوذ خود در این سازمان های ثابت کنیم که ملتی زنده و پویا هستیم.


احمدی، در پایان خاطرنشان کرد: باید نفوذ اقتصادی داشته باشیم و خدمات فنی و مهندسی را صادر و تولید و خلاقیت ایرانی در بازاهای دنیا نفوذ کند و لذا امروز، جنگ ارداه ها ست، جنگ قدرت یک ملت در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه است که با اتکای خداوند متعال و ارداه ملت ایران پیروز می شویم.


گفتنی است، در این مراسم از تعدادی از خانواده های معظم شهدای این استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان تجلیل شد.


پایان پیام/


 

کد خبر 370227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha