برگزاری شانزدهمین همایش آیه‌های ایثار ویژه سوم خرداد در رشت

خبرگزاری شبستان: کارشناس واحد خواهران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری شانزدهمین همایش آیه‌های ایثار ویژه سوم خرداد، خبر داد و گفت: تداوم ارزش‌های دفاع مقدس از اهداف این همایش است.

سمیه اقدامی، کارشناس واحد خواهران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری شانزدهمین همایش آیه‌های ایثار ویژه سوم خرداد، خبر داد.

 

وی با بیان اینکه این همایش با مشارکت تربیت معلم بنت‌الهدی صدر رشت ساعت 15 عصر، امروز(3 خرداد) در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار می شود، افزود: علی اصحابی، تکاور نیروی دریای ارتش که جزو افرادی بودند که در مقاومت 34 روزه فتح خرمشهر حضور داشتند راوی این همایش است.

 

اقدامی با بیان اینکه در این مراسم زهرا جعفری فتاح پور، از زنان رزمنده استان گیلان که امدادگر بیمارستان طالقانی آبادان و خواهر دو شهید که در عملیات فتح خرمشهر به شهادت رسیدند و همچنین مادر شهید سید عارف موسوی حضور دارند و به بیان خاطراتی از آن دوران می پردازند.

 

وی هدف از برگزرای این مراسم را تجلیل از حماسه آفرینان خانواده شهدای فتح خرمشهر عنوان کرد و افزود: پس از گذشت چند سال از پایان جنگ تحمیلی، آنگونه که باید و شاید از نقش زنان ایثارگر در بخش روایتگری و حضور پررنگشان در پشتیبانی از جنگ و خلق حماسه‌های ماندگار سخنی به میان نیامده است.

 

اقدامی اظهار کرد: همایش آیه‌های ایثار فرصت مناسبی است تا در این راستا انجمن زنان ایثارگر استان معرفی شده و در راستای تحقق آرمان‌های شهدا، نقش زنان رزمنده، مادران و همسران شهدا با ثبت و نشر خاطرات آنان برای نسل حاضر بتوان کار فرهنگی مناسبی انجام داد.

 

وی با اشاره به اینکه اعزام مردان به صحنه‌های نبرد هنگام بروز جنگ و دفاع یک ملت، تنها ضامن پیروزی نیست، افزود: حمایت و پشتیبانی از نیروها، تحریک و تشویق مردان به حضور مداوم در جبهه، قبول مسئولیت زندگی در نبود مردان، حفظ سنگرهای پشت جبهه و توسعه هسته‌های مقاومت محلی در موارد اضطراری از رسالت‌ها و وظایف سنگین زنان است.



اقدامی با بیان اینکه زنان رزمنده استان در انجمن خاطره گویی زنان ایثارگر، خاطرات 8 سال دفاع مقدس خود را بازگو می کنند، تصریح کرد: تداوم ارزش‌های دفاع مقدس از اهداف این همایش است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 370245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha