بازگشت ناوگروه صلح و دوستی به بوشهر

خبرگزاری شبستان: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به پاکستان همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد به بوشهر بازگشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، امیر دریادار دوم محمدرضا عباسیان، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، صبح امروز (3 خرداد)، در آیین استقبال از این ناوگروه گفت: دو فروند ناوِ موشک‌انداز و یک ناو پشتیبانی رزمی از منطقه دوم نیروی دریایی ارتش و یک فروند ناو سوخت‌رسان و یک فروند زیردریایی از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، نزدیک به یک ماه با طی هزار و پانصد مایل دریایی با هدف انتقال پیام صلح و دوستی به جهانیان به بندر کراچی پاکستان اعزام شد.


وی افزود: اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، انتقال پیام صلح و دوستی ملت ایران، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین المللی، نمایش توانمندی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، انتقال فرهنگ دریایی میان ایران و پاکستان، انتقال تجربه از پیشکسوتان به نسل جوان ارتش ارتش، برنامه ریزی و آموزش و تمرین عملی از مهم‌ترین اهداف اعزام این ناوگروه بود.

 

وی تصریح کرد: حضور نیروی راهبردی دریایی ایران اسلامی در آب‌های بین المللی و انتقال پیام صلح و دوستی به جهانیان برگ زرین دیگری در تاریخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

 

عباسیان اظهار داشت: ماموریت این ناوگروه یک ماه به طول انجامید و دراین مدت این ناوگروه یک هزار و 400 مایل دریایی دریانوردی کرده و پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی را به کشور پاکستان انتقال دادند.

 

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی گفت: ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به پاکستان در ماموریت خود علاوه بر انجام ملاقات هایی با این کشورهمسایه پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی را نیز به جهانیان ابلاغ کردند.


وی بیان داشت: اعضای ناوگروه در دوازدهم اردیبهشت دیداری هم با بالاترین سطح کنسولی ایران در پاکستان و فرماندهان نظامی پاکستان در کراچی داشتند.
 

خاطر نشان می شود، در این آیینِ استقبال، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار، اعضای شورای تأمین و یگان‌های نمونه نیروهای نظامی و انتظامی، از پنج تن از اعضای ناوگروه اعزامی به پاکستان و 17 تن از پیشکسوتان جهاد و دفاع مقدس تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 370267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha